Sida 2 av 2

Tungt och varmet

Postat: 14 mar 2010, 23:39
av Enterprise
kurvan skrev:
petroff skrev::shock: Hobby 650? BE i lappen då?

Petroff :wink:
Ja självklart!
Vilket påminner mig om de problem jag hade i somras. Har en cabby 800 som jag åkte runt med ungefär trehundra mil i somras. Vägde mig då och då när jag passerade en våg och vikten låg "inom" gränsvärderna +/- några procent.

Mitt problem var (är?) att när det var lagom varmt ute (22-25 grader) och vi hade åkt en sträcka så oljan var riktigt varm i motor och låda så började lådan växla lite som den ville. Verkstaden trodde mig inte för de hittade inga fel någonstans..

Frågan som jag vill ta upp är alltså varför finns det ingen automat som får dra lika mycket som den manuella?

Postat: 15 mar 2010, 07:20
av anders
1. Enligt HMA så finns det en uppgradering till innerbelysningen till CM, så att även lamporna vid innerbackspegeln tänds tillsammans med taklampan.
Har inte fått klart för mig om den installeras free-of-charge dock.

Finns det möjlighet att få detta kittet här i Svedala?

2. Jag har inte fått ett enda brev om att min CM ska in på "åtgärd" dvs återkallning för något fel sedan jag köpte bilen -07.
Tidigare bilar, främst av svenskt ursprung, fick jag brev titt som tätt om åtgärder i förebyggande syfte.

Är jag bortglömd eller är inte CM behäftad med några konstruktionsmissar?

(Nu har tex det ju visat sig här på forumet att både spolarmotorer och vattenavrinning inte är helt 100%, men det har ff inte gjort ngt officiellt återkallande)

Postat: 15 mar 2010, 11:04
av ClasseClas
Martin.n skrev:Vad det kan bero på (motorlarmet) "lågoljenivå" CM 2010a
Och om det är vanligt på nya R-motorn..
Det känns som en "favorit" i repris tyvärr, http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1535

Postat: 17 mar 2010, 23:26
av ClasseClas
ix35 - Vilka möjligheter finns det att få xenonbelysning som fabriksmonterad option?

Postat: 17 mar 2010, 23:46
av Danne_gg
Nya santa fe:
VARFÖR går det inte att få xenon kombinerat med regnsensor? Och varför kostar xenonljusen 10papp när det inte äns är bixenon?

Postat: 22 mar 2010, 08:23
av ClasseClas
ix35 - vilka planer finns det att erbjuda elektrisk stolsjustering motsvarande CMs dito?

Postat: 23 mar 2010, 12:41
av opticrob
Jag har lagt in denna länken under allmänna frågor också men kom på att det haär kanske kan vara skäl för efterkontroll på verkstäderna, precis som motorbryggan

http://helahalsingland.se/nordanstig/1. ... livsfarlig

Postat: 24 mar 2010, 22:19
av ClasseClas
opticrob skrev:Jag har lagt in denna länken under allmänna frågor också men kom på att det haär kanske kan vara skäl för efterkontroll på verkstäderna, precis som motorbryggan

http://helahalsingland.se/nordanstig/1. ... livsfarlig
Det var uppmärksamt av dig att hitta den infon. Det är en bra och verkligen oroande frågeställning som bör bemötas.

Postat: 25 mar 2010, 13:37
av opticrob
ClasseClas skrev:
opticrob skrev:Jag har lagt in denna länken under allmänna frågor också men kom på att det haär kanske kan vara skäl för efterkontroll på verkstäderna, precis som motorbryggan

http://helahalsingland.se/nordanstig/1. ... livsfarlig
Det var uppmärksamt av dig att hitta den infon. Det är en bra och verkligen oroande frågeställning som bör bemötas.
:oops: gamla husorganet, så jag läser den varje dag.. :oops:

Re: Tungt och varmet

Postat: 25 mar 2010, 16:09
av svintoleffe
Därför är dte extra viktigt när man ahr automat att man slår över o låser lådan då växlar den inte upp o nr som en jojo. o det spar automat lådan rejält.

Det som jag kan tro som gör att automat inte får dra lika mycket är dels att automat bilarna väger me, samnt att automaten säkert inte klarar av den högrevikten när du ska dra.
Enterprise skrev:
kurvan skrev:
petroff skrev::shock: Hobby 650? BE i lappen då?

Petroff :wink:
Ja självklart!
Vilket påminner mig om de problem jag hade i somras. Har en cabby 800 som jag åkte runt med ungefär trehundra mil i somras. Vägde mig då och då när jag passerade en våg och vikten låg "inom" gränsvärderna +/- några procent.

Mitt problem var (är?) att när det var lagom varmt ute (22-25 grader) och vi hade åkt en sträcka så oljan var riktigt varm i motor och låda så började lådan växla lite som den ville. Verkstaden trodde mig inte för de hittade inga fel någonstans..

Frågan som jag vill ta upp är alltså varför finns det ingen automat som får dra lika mycket som den manuella?