Annons
Annons

Re: Vanliga fel på i20

2
Köpte min alldeles ny april 2012, alltså en årsmodell 2011.
Har haft den som pendlare till o från jobbet. Gått många mil.
Redan från början märkte jag att backväxeln krånglade. I dags läge har problemet varken blivit bättre eller sämre.
Sedan har vindrutelister och vindrutetorkare rostat - vilket jag fått utbytt med garantin. Listerna knorrade de om på Hyundai om att de endast bytte dem för att vara sjysta - inte för att det egentligen ingick i garantin. De sa att det var grus-stänk som luckrat upp listen som möjliggjort fukt att leta sig in under.

Re: Vanliga fel på i20

3
Köpt ny dec 2009, såld juli 2013.

Positivt; Ganska pigg och snål.

Negativt;
Bakbromsar och handbroms som ligger på. Efter 2 år fick jag begära bärgning, varvid bärgaren kom och bände loss bakbromsarna med kofot.
Bytte bromsbackar 2 ggr och skivor 1 gång.
Övre bromsljusglas sprack eft. första vintern.
Knappen till innerbelysningen lossnade efter 2 år.
Ac la av eft. 3år och 3 mån.
Bara bromsljuset gick på garantin.
Efter 8000 mil hade jag fått nog och bytte till en kvalitetsbil.
Största felet är dock återförsäljaren.
Otrevligt bemötande.
Köp ALDRIG en bil av Holmgrens.

Re: Vanliga fel på i20

4
Har en 2010 som nu gått 7200 mil. Det är min första "småbil".

Positivt. Relativt billig i drift, bra helljus, billig service och drar absolut ingen olja. Brukar jämföra oljeförbrukning med en släktings Audi som köptes samtidigt som min. Den sörplar olja.

Negativt. Knepig i halka. Kanske är småbilar på detta viset och jag som är ovan.
Gummimattan utsliten efter 5000mil. Mina tidigare bilar har gått mellan 20 000 och 30 000mil utan att mattan slitits ut.
Ryckig gång vid 2100rpm. Pappas I30 har ibland samma tendenser.
Bakbromsarna är ett hopplöst kapitel. Bytte höger bak på garantin efter 2500mil. Fick samma ok uppsmort på garanti efter 3000mil. Fick bytt höger ok bak efter 4500 mil lite halvt på garantin efter en del bråk. Fick samma ok uppsmort vid 6000mil inte så mycket på garantin längre. Nu har de börjat kärva igen. Alltid samma sida. Har följt verkstans rekommendationer sen första bytet av ok. Lite lustigt i sammanhanget är att den ena Hyundaiverkstan påstår att det är den första I20:in som de ser med detta problemet medan en annan Hyundaiverkstad ser I20:n som ett sorgebarn. Förmodligen detta som gör att bilen kommer att säljas.