Skiter Hyundai i kunderna runt Ludvika?
Postat: 03 sep 2012, 14:09
Sedan årsskiftet 2012 finns det ingen återförsäljare i Ludvika. Av någon outgrundlig anledning så försvann den återförsäljare som hade funnits här under många år.
Vi köpte våran första I20 i början av 2009 och den har under den tid som gått varit problemfri, den service som har gjorts sköttes av återförsäljaren i Ludvika utan några som helst problem.
Hösten 2011 blev han uppsagd som återförsäljare. Vi hade då redan haft funderingar på att byta till en nyare årsmodell men efter detta så kändes det inte bra. Men nu efter semestern så åkte vi förbi bilförsäljaren och ser att han har en ny 2011 I20 till salu. Vi slog till direkt, bilen passar oss perfekt, att det var en 2011 förklaras med att den registrerades i december 2011. Då hade bilförsäljaren köpt loss den från Hyundai Sverige.
Nu har vi upptäckt att handboken saknas och vi har pratat med säljaren som ringde upp Hyundai och fick då svaret att vill ha ha en så får han betala för den. Snacka om att skita i kunderna, Hyundai säger egentligen att dom skiter i dom kunder som finns runt Ludvika. Förmodligen är kunderna i Ludvika inte tillräckligt fina för Hyndai Sverige.
Dom tycker att vi skall åka till Borlänge för service och liknande, för dom höga cheferna på Hyunda kan jag tala om att det är fyra mil dit och det går ingen tunnelbana eller dylikt flera gånger om dagen. Skall jag dit för service så går det en halv dag och jag måste få någon som kan komma och hämta mig om jag inte kan få bilen med mig hem samma dag.
Vi har försökt att få tag på någon ansvarig chef på Hyundai men det är samma sak där, dom vägrar prata med kunderna. Dom uppför sig som riktiga svin.
Hyundai ägare Ludvika.
PS
Skulle vara intressant att höra andra Hyundai ägares åsikt om dessa chefers agerande.
DS
Vi köpte våran första I20 i början av 2009 och den har under den tid som gått varit problemfri, den service som har gjorts sköttes av återförsäljaren i Ludvika utan några som helst problem.
Hösten 2011 blev han uppsagd som återförsäljare. Vi hade då redan haft funderingar på att byta till en nyare årsmodell men efter detta så kändes det inte bra. Men nu efter semestern så åkte vi förbi bilförsäljaren och ser att han har en ny 2011 I20 till salu. Vi slog till direkt, bilen passar oss perfekt, att det var en 2011 förklaras med att den registrerades i december 2011. Då hade bilförsäljaren köpt loss den från Hyundai Sverige.
Nu har vi upptäckt att handboken saknas och vi har pratat med säljaren som ringde upp Hyundai och fick då svaret att vill ha ha en så får han betala för den. Snacka om att skita i kunderna, Hyundai säger egentligen att dom skiter i dom kunder som finns runt Ludvika. Förmodligen är kunderna i Ludvika inte tillräckligt fina för Hyndai Sverige.
Dom tycker att vi skall åka till Borlänge för service och liknande, för dom höga cheferna på Hyunda kan jag tala om att det är fyra mil dit och det går ingen tunnelbana eller dylikt flera gånger om dagen. Skall jag dit för service så går det en halv dag och jag måste få någon som kan komma och hämta mig om jag inte kan få bilen med mig hem samma dag.
Vi har försökt att få tag på någon ansvarig chef på Hyundai men det är samma sak där, dom vägrar prata med kunderna. Dom uppför sig som riktiga svin.
Hyundai ägare Ludvika.
PS
Skulle vara intressant att höra andra Hyundai ägares åsikt om dessa chefers agerande.
DS