Annons

Terracan v6

1
Hej bilen dog på väg till jobbet tog hem den och fick den att starta. Gick dåligt ojämt. Efter råd från " kunnig" så jag köpte nya stift på nätet och började skruva loss märker då att ett stift på en sida och två på motsatt sida knackats ihop.Hör mig för bland vänner som säger att det är en omöjlighet att detta skulle kunna ske så rådet var prova med nya stiften sagt och gjort i med stiften och vrider på nyckeln jo då startar direkt går 20 sec innan han börjar gå ojämt igen och första stiftet jag tar upp är ihop tryckt någon som varit med om detta eller vet vad jag står inför ??
Dom första stiften har suttit i över året så att dom skulle vara för långa verkar inte vara felet.
Annons

2
låter kanske långsökt men om den gått ojämnt o orent blir där mer sot på kolvarna.

är det då så att det inte är orginalstift eller motsvarande och de du satt i är lite längre kan man väl tänka sig att det skulle ta i.

en annan långtsökt ide är väl att lagerna till vevstakarna på de cylindrarna är dåliga så kolvarna går högre upp.


ett annat fall som jag varit med om på en V6 är att stiften suttit i förlänge och att det bildats sotkakor runt stiften. sen när man skulle byta stiften så lossnade kakorna och trilla ner. inte säkert att det hänt i ditt fall, men kan väl nämnas tycker jag