Annons

i40 -12 Problem stol säte el manövrering

1
Hej. Har en i40 sport -12 som nu har börjat krångla med förarstolens el manövrering. Det går ej att fälla stolens rygg så långt fram/upp längre som det ska gå att göra och som jag brukar sitta. Och det blir sämre och sämre. Det går att använda de förinställda knapparna 1 & 2 och alla funktioner som svankstöd, upp/ner och fram/bak fungerar men ryggstödet lutar sig bakåt. Och när jag fäller upp det så går det bara en bit. Jag provade att fälla ryggen hela vägen ner och när jag fällde upp sedan så blev det sämre. Jag körde nämligen och slängde sängar på tippen och körde då fram sätet väldigt långt för att få in sakerna så långt som möjligt. När man sedan startar bilen så ville den ju ställa in sig efter min senaste inställning och började köra bak sätet mot de saker som låg emot, och det hann ju trycka sig emot sängarna en stund innan jag hann få ner handen och stoppa de. Så antar att detta har gjort något med stolsläget eller något. Är det någon som vet hur man kan återställa detta? För det kan väl ej vara någon säkring eller att motorn skulle gått sönder eftersom att det funkar men ej kommer hela vägen upp.

Mvh Kent