Annons
Välkommen till Hyundaiforum.se, ett oberoende forum för Hyundai i Sverige, här kan du diskutera allt om Hyundaibilar med andra likasinnade. Ha en trevlig vistelse!

r att han sa att han inte har

Här dryftar vi gemensamma frågor för samtliga ägare, t ex. generella frågor om garanti, försäkring, värdeminskning etc. samt frågor om modeller som inte har ett eget delforum (notera att det även finns delforum för övriga modeller i respektive kategori nedanför).
Användarvisningsbild

Trådskapare
Labi1995
Mindre Miniormedlem

r att han sa att han inte har

17 apr 2019, 08:40

Detta sagt, att k?ra med Hattori ?r ett stort n?je ... f?rutsatt att du stannar under varaktighets- och hastighetsgr?nsen. Som Marie sa ?r det v?ldigt enkelt att anv?nda dem tack vare "styrskenan" som erbjuds av insatserna under stort? och f?rsta metatarsal. Ingen risk f?r d?lig h?llning framkallad av skon, ?ven f?r en minimalistisk nyb?rjare - din kroppsinriktning ?r n?stan perfekt. Detta ?r f?rmodligen den b?sta egenskapen hos Hattori.
Jag skulle rekommendera att anv?nda Saucony Hattoris som ett "verktyg". Ett Nike Air Max 2017 Dames verktyg f?r att b?rja med minimalistisk k?rning men ocks? ett verktyg f?r avancerade minimalistiska l?pare f?r att perfekta deras steg. N?gra veckor tillbaka pratade jag p? telefon med Jay Dicharry, en fysioterapeut och chef f?r Speed ??Lab vid University of Virginia. Jay ?r en av de mest kunniga killarna jag vet n?r Nike Air Max Classic BW Femme det g?ller fr?gor om l?pning och l?pande skador, f?rmodligen f?r att han kombinerar en stark forskningsbakgrund med en m?ngd till?mpad klinisk erfarenhet som behandlar skadade l?pare. Det g?r inte ont s? att han ocks? har till sitt f?rfogande ett av de mest sofistikerade g?nglaboratorierna i v?rlden. En av fr?gorna jag fr?gade Jay n?r vi pratade var om han hade n?gra specifika kriterier som han ans?g var viktiga f?r att se till att en l?pare kan g?ra en s?ker ?verg?ng till mer minimalistiska eller barfota-stil l?parskor. Nike Air Max 97 Femme Jay indikerade f?r mig att det finns tre specifika saker som hans klinik letar efter innan han g?r vidare till mer minimal skor eller barfota. Jag kommer att ge den korta formul?ret av hans svar h?r och sedan rikta dig till ett blogginl?gg som Jay nyligen skrev som f?rklarar dessa saker i mycket mer detalj. Du m?ste kunna isolera och kontrollera flexor hallucis brevis, en muskel i foten som b?jer stor?n och hj?lper till att stabilisera medialb?gen (bilden ovanf?r detta inl?gg visar den h?r lilla muskeln i ?tg?rd). Du m?ste ha tillr?cklig l?ngd i din Achillessenen och plantar fascia. Vad det betyder ?r att du m?ste kunna dorsiflexa fotleden (luta din fot upp mot din shin) till 20-25 grader, och du m?ste ha 30 grader dorsiflexion Adidas ZX 750 Femme i stor?gen n?r fotleden ?r mycket l?tt dorsiflexerad s? att du kan rulla ?ver t?rna under g?ngfasen Adidas Superstar Femme av g?ngcykeln. Du m?ste ha bra enstaka balans, vilket i grunden h?ller fotens mediala och laterala gr?nser i kontakt med jorden i trettio sekunder med dina ?gon st?ngda. Om du kan g?ra det, har du en bra m?ngd intern kontroll f?r att stabilisera foten och beh?ver inte mycket hj?lp fr?n en sko. Jag indikerade att de har varit mycket framg?ngsrika med dessa kriterier hittills. Faktum ?r att han sa att han inte har haft n?gon som har utv?rderats enligt dessa regler har problem efter att ha startat antingen minimal eller barfota. I sitt utm?rkta inl?gg diskuterar Jay ocks? hur man kan arbeta f?r att f?rb?ttra begr?nsningar om en av dessa test inte passeras - i ett n?tskal ?r str?ckning och f?rst?rkning av arbetet kritiskt. Adidas Ultra Boost Dam Igen kan hans inl?gg p? ?verg?ng hittas h?r. Jag kommer att avsluta h?r med en utmaning. Efter att Jay hade relaterat dessa kriterier till mig var jag nyfiken Nike Air Max 97 Womens p? att jag kunde passera hans fotfotbalansprov. Jag grep min fru och vi turlade p? en fot med v?ra ?gon st?ngda. Nu ?r min fru en l?ngvarig ut?vare av yoga, s? hon spenderar mycket tid p? att str?cka och balansera, men jag vet ocks? att hon har en svaghet som kan ge mig en kant. Hon har en monstrous bunion p? sin h?gra fot, och hennes stora t?n pekar in?t i en vinkel p? n?stan 45 grader (hon har haft det s? l?nge hon kan komma ih?g tillbaka till barndomen, och jag skulle g?rna veta om det var medf?dd). Om hon skulle misslyckas skulle det vara p? den h?r foten eftersom hon inte kan anv?nda sin stor? p? den sidan f?r att effektivt stabilisera sig. Visst nog lyckades jag hela Nike Air Max 97 Damtrettio sekunder p? varje fot med mina ?gon st?ngda. Hon gjorde det bra p? hennes v?nstra sida, men n?r hon stod p? sin h?gra fot f?ll hon runt och var tvungen att l?gga ner sin andra fot efter n?gra sekunder.Nike Air Max 90 Femme Det lilla testet cementerade verkligen f?r mig vikten av en riktig stabiliserande funktion hos stor?gen.

Återgå till "Allmänna frågor om Hyundais modellsortiment"

Stöd WWF - Bli fadder!
Stöd WWF - Bli fadder!