Annons

EGR kylare & Bromsok

1
Så kom då kallduschen...på min i40 från 2011 som jag köpte på bilfirma i Juli i år.

I Söndags började motorlampan lysa - hade redan tid på verkstaden idag tisdag för lite bromsjobb då jag tyckte att vä-bak ligger på lite.

Behöver bytas:
EGR kylare
EGR ventil
Bromsskivorna bak, båda sidor
Beläggen bak, båda sidor
Bromsok bak, båda sidor

Får se hur de tar sig an detta ansvarsmässigt.

Köpte bilen i Juli, kört ca 300 mil - de servade bilen på Hyundai i samband med leverans
Har påpekat den sjunkande kylvätskenivån 2 ggr och de har haft bilen inne för felsökning.
Efter senaste så sjunker inte kylvätskenivån men EGR kylaren är nu trasig.

Om man bortser från EGR problematiken tycker jag det är konstigt att man på mindre än 200 mil går från felfri nyservad bil till att behöva byta båda oken, beläggen och skivorna i bak.

Får se var detta landar :cry:
Annons

Re: EGR kylare & Bromsok

4
Umehyundai skrev: 22 jul 2020, 20:43 Hur har de gått med glykol läckaget? Jag fick byta min egr vid ca 15000mil.
Jag har oxå att de försvinner glykol. Har nån hittat vart felet är? Vad kostar de å fixa?
Hej - jag har svarat i din tråd. ;)

Men i övrigt:
1x EGR kylare bytt
2x EPB bromsok bak bytt
2x bromsskivor bak bytt
2x bromsbelägg bak bytt
1x slangklämma till kylvattenslang bytt
1x kylare bytt