Annons

Klickande ljud i förarsäte i svängar.

1
Hej,

har en Ioqniq från 2017 med det stora paketet, dvs. läderstolar och elektriskt förarsäte.

Jag har ett ganska udda problem som jag skulle vilja få hjälp med. Ibland, inte alltid, i svängar så kan jag känna hur det klickar till i stolen, närmare bestämt sittdynan. Tar jag en sväng åt låt säga vänster, så känns det som att stolen klickar till åt höger. Nästan som att den flyttar sig lite i svängen.

Vad kan detta bero på? Har garanti på bilen, men om det finns någon bult eller skruv som jag kan spänna själv, så gör jag hellre det, då det är ett fel som inte alltid dyker upp och det lär bli tjafs med verkstaden.

Eller, är det någon komponent som sitter direkt under stolen som ligger emot som kan vara problemet?

Tack!
Annons

Re: Klickande ljud i förarsäte i svängar.

2
fyranaw skrev: 25 okt 2021, 11:58
Vad kan detta bero på? Har garanti på bilen, men om det finns någon bult eller skruv som jag kan spänna själv, så gör jag hellre det, då det är ett fel som inte alltid dyker upp och det lär bli tjafs med verkstaden.

Tack!
Om du har garanti på bilen så skulle jag rekommendera dig att ändå söka upp verkstad för att få dom att titta på det. Det underlättar mycket för mekaniker att få felsöka stolen som den är innan kunden själv har varit framme och grejat, har kunden otur så kanske eventuellt fel inte går på garantin längre heller då.
//PA från Sundsvall - Åker i30 -11