Annons

oljetryckslampan lyser vid start

1
Hej jag har en santa fe -07 2,2 crdi . oletryckslampan lyser i ca tio sekunder vid start sen slocknar den. Det är bara vid start som den lyser. Om jag stänger av bilen och startar om den efter ca 1min så slocknar lampan direkt. Det verkar som om att oljan inte blir kvar i filtret för om jag väntar ett tag så lyser den igen i ca 10sek. Det sitter en ventil i botten på oljefilter hållaren kan denna vara slut ???
Tacksam för ideer,svar.
Annons

Re: oljetryckslampan lyser vid start

2
fredde.r skrev:Hej jag har en santa fe -07 2,2 crdi . oletryckslampan lyser i ca tio sekunder vid start sen slocknar den. Det är bara vid start som den lyser. Om jag stänger av bilen och startar om den efter ca 1min så slocknar lampan direkt. Det verkar som om att oljan inte blir kvar i filtret för om jag väntar ett tag så lyser den igen i ca 10sek. Det sitter en ventil i botten på oljefilter hållaren kan denna vara slut ???
Tacksam för ideer,svar.
Var inte orolig, när du tankar kolla olja, men när det lyser konstant stoppa motorn omgående eller koppla in en
olje tryck mätare så ser du om det är problem.
Kan även be en verkstad kolla olje trycket, mitt anseände, för ny bil, byt olja...... 8-)
Lämna alltid en slut-rapport hur du fixa felet..... 8-)