Annons
Annons

Re: Kostnad 4500 mila service?

47
Pake skrev:Ska snart in på 4500 mila service, bilen är en 2.7 A5 -06, vad brukar en sån service kosta? Byts oljan i automatlådan vid servicen?
Nu vet jag!
Servicen kostar 3900 kr inkl allt material på Belins bil i Avesta, oljan i automaten och kupéfiltret byts förutom allt som normalt görs vid en service.

4500 mila service

48
Tog mig en tur norröver i Sverige och "passade" på att serva bilen hos Dahlqvist bil i Luleå.

Inklusive byte av ett smutsigt luftfilter så betingade servicen det facila priset av 2 951 kr.

I samband med servicen byttes (enligt servicemeddelade) också skruv och medbringare till AC-kompressorn. Frågade inte på vilka modeller detta gjordes men det lär ni väl märka.

Bra tillmötesgående och snabb service ger pluspoäng för verkstaden.
Santa Fe (CM) -07 2,2 CRDi A5 Comfort-7
Platinum Silver med en Cabby 800 F3F -10 bakom

Re: 4500 mila service

49
Enterprise skrev:Tog mig en tur norröver i Sverige och "passade" på att serva bilen hos Dahlqvist bil i Luleå.

Inklusive byte av ett smutsigt luftfilter så betingade servicen det facila priset av 2 951 kr.

I samband med servicen byttes (enligt servicemeddelade) också skruv och medbringare till AC-kompressorn. Frågade inte på vilka modeller detta gjordes men det lär ni väl märka.

Bra tillmötesgående och snabb service ger pluspoäng för verkstaden.
Som info kan nämna att i denna service så ingick inte byte av oljan i automatlådan. Däremot så byttes oljan i "bakaxeln" samt bromsvätska.
Santa Fe (CM) -07 2,2 CRDi A5 Comfort-7
Platinum Silver med en Cabby 800 F3F -10 bakom

Kamremsbyte ?

50
Hej!Jag är nybliven ägare till en 2,0 CRDI . Har läst om servicepriser och är glad över att intervallen äe 12000 mil för dieseln. Den jag köpte har gått 19000 mil . Har talat med tidigare ägare som bytte remmen på oauktoriserad verkstad (kompis) p.g.a. det höga priset . Finns någon som har erfarenhet av motorrengöring enl. Wynns konsept med rengöring av torra och våta delen av motorn. Jag tycker det verkar intressant.

51
Skäreläjan skrev:Tretusenmilaservicen avverkad... Eller rättare 24-månaders, eftersom vår Santa inte är körd mer än c:a 2500 mil.
Pris 3082:-, vilket jag tycker är OK, då man vet att det blir riktigt utfört!
Och som vanligt med mycket fint bemötande och kunnigt folk i verkstaden!
Rent och snyggt i hallen som vanligt...!
Bild
Nu har det gjorts service på Go´Santan...! :D
Denna gången har det varit dags även för kamremsbytet, fast bilen inte körts mer än 3970 mil...!
Dock är det 72 månader som då gäller, ja...
Vill med stor glädje rekommendera Bildepån i Stenungsund, som alltid lika kunniga och vänliga! :biggrin: :biggrin:
Förstår bara inte, hur de alltid kan ha så otroligt rent och snyggt i verkstaden!? :shock: :biggrin:
För min del är jag helnöjd med kostnaden för servicen inklusive kamremsbytet - notan slutade på 9000:-! :biggrin:
Fint mottagande, kunnigt folk, lånebil och mycket bra pris gör att jag gärna vill ge mina rekommendationer...! :biggrin: :biggrin:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"