Annons
Annons

65
Robsson skrev:Så här ?
Bild
Jepp,helt perfekt. Den ser väldanns bra ut :D :lol:

Nu kan jag nog knappt vänta med att se hur den skulle göra sig på bilen 8)

Så synd att jag bara har en svart-vit skrivare, annars hade jag printat ut några prov, För att sedan stå på parkeringen och mecka/ bännt loss orginalemblemen bara för att se hur det skulle kunna bli 8) Medanns frugan är inne och handlar :D :D

Blir det nån omröstning eller är alla ni nöjda & spikar denna som Robbson nu har laggt sånt arbete med att plocka fram :?:

All heder till Robbson, kanoooon jobb. Ja, Loggoped kan det vara nåt :?:

Det finns många olika tittlar på dessa goa glada gäng här i klubben:
Rävar, Fe´r,Cruzare och andra doktorer :wink: :wink: :lol:

/Wanheden.

66
Kan inte hjälpa att jag saknar Santa Fe-klubben.
Låter maffigt på något sätt. Se Swedefes bild på tåget!!!

Men allting måste förändras i detta 2000-tal, och det är väl bara att försöka hänga med.
Jag är otroligt impad av vår medlem Robsson som jobbat så duktigt och intensivt med en framtida clublogga.
Och det har verkligen blivit bra till slut. Trots att jag föreslagit blått som clubfärg på märket så medger jag gärna att det var illa tänkt. Svart är mycket, mycket bättre och jag ställer mig i hyllningskören för svart.

Men håll med om att Hyundai SUV inte låter lika häftigt som Santa Fe!!!

Så till tillverkningen av klubbmärket.
Vill minnas att det i gamla forumet diskuterades ett klubbmärke av typ Ditec eller annat lackförseglingsföretag . Det finns ett till på S - med ovalt märke - kanske vi kan kolla med dem var de tillverkas och vad de kostar?

Jag tycker att nya märket bör finnas framme till vårträffen som blev en höstträff.

67
Vi är nu klara med loggan! Jag har önskemål om mikrojusteringar av loggan som jag testar av med Robsson först.

Ett litet aber är att Chief Commander - Fjällräven - är på semester och är rimligtvis lyckligt ovetande om våra framgångar. Jag förutsätter dock att han lovordar loggan på samma sätt som alla vi andra!

68
linkan skrev: Jag tycker att nya märket bör finnas framme till vårträffen som blev en höstträff.
Yes Sir!! :D :D :D 8)

Är det någon som har kläm på andra leverantörer än htttp://www.stalama.se så kan vi kolla priser lite snabbt för att sedan (vigga er på pengar 8) och ) beställa!

70
Kalas!

Krom? Om vi väljer att göra märket som ett "dome"-märke - alltså ett flerskikts plastmärke med kupolartad ovansida så finns möjligheten att
använda oss av krom - antingen i bakgrunden eller i själva "H-et".

Önskvärt?


Vidare - om vi skall kunna använda loggan för att brodera så måste den ligga som "vektoriserad .EPS-fil".

Om inte Robsson kan fixa just det så kanske "Jonas" kan?




Swedefe

71
Swedefe skrev: Krom? Om vi väljer att göra märket som ett "dome"-märke - alltså ett flerskikts plastmärke med kupolartad ovansida så finns möjligheten att
använda oss av krom - antingen i bakgrunden eller i själva "H-et".
Kromat H, inkl den ovala ramen runt märket, vore strålande i ett "dome"-märke! :D

/BengtB

72
Swedefe skrev:Kalas!

Vidare - om vi skall kunna använda loggan för att brodera så måste den ligga som "vektoriserad .EPS-fil".

Om inte Robsson kan fixa just det så kanske "Jonas" kan?




Swedefe
Har gjort en EPS fil direkt från Photoshop men jag har ingen aning om kvalité mm. Jag kan maila den till nån om de vill testa den 8)

73
Swedefe skrev:

Krom? Om vi väljer att göra märket som ett "dome"-märke - alltså ett flerskikts plastmärke med kupolartad ovansida så finns möjligheten att
använda oss av krom - antingen i bakgrunden eller i själva "H-et".



Kromat H, inkl den ovala ramen runt märket, vore strålande i ett "dome"-märke!

/BengtB
JA TACK!

Var beställer jag?
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

74
Hej på er....
Schysst logga, klart godkänd.
Behöver troligtvis INTE göras som vektoriserad eps fi, varken för brodyr, vävt märke eller 3D märke...

Med 3D märke med epoxyyta blir det som Ditec märke tror jag, har inte varit framme och pillat på något sådant men det är ju ett märke som klarar tvätt och blir lite tredimensionellt, det ska monteras på slät yta så någon montering i grillen vågar jag inte svara på om det funkar.

Ett vävt märke kan man sy på alla typer av kläder och nylonväskor.
Märket blir laserskuret i den ovala form som det är gjort och inklusive alla färger. Toningen som ser lite annorlunda ut upptill/nedtill kommer ej med men annars är detta absolut att föredra jämfört med en brodyr, bättre skärpa i ett vävt märke och köper man ett gäng märken kan man sy på själv på vad man vill. Detta hindrar ju inte ändå att man gör ett förslag på liten kollektion.

Fördelen med märket är också att vid brodyr så blir det väldigt dyrt vid små upplagor medans märket redan är framtaget. Man bör göra minst 100 märken.


Om någon i "ledningen" vill komma över till mig i Solna så kan vi diskutera vidare.... och kolla på olika förslag...

/Jonas
2,7 förare -03, i 08-land

75
JONAS skrev:
Om någon i "ledningen" vill komma över till mig i Solna så kan vi diskutera vidare.... och kolla på olika förslag...

/Jonas
Tack för tipset, det är klart att vi ska träffas! Låt oss vänta in Fjällräven bara, så hörs vi av!