Annons

Sopar du bort all snö?

1
Nu har jag lärt mig: man skall alltid, alltid sopa bort all snö från bilen. Har inte alltid gjort det , någon bestämde att jag inte skulle tillhöra de långbenta folket, så man blir lite lat.
Men i Borås svåraste rondell (det finns sådana i Borås), fick jag bromsa inne i rondellen, vad hände? Jo all snö från taket kom och täckte hela framrutan, det var bara att sätta på varningsljus och ut och rensa. :oops:

På tal om Borås (minns inläggen i förra forumet) så var området väl representerat på melodifestivalen: Shirley, Jill (som satte Fristad och Vänga på kartan), Magnus Carlsson och generalen himself Christer Björkman, har säkert glömt någon. Så vi Boråsare vill göra oss hörda. det var visst mässor i sthlm, så med andra ord: när katterna är borta så dansar råttorna på bordet.....
Gud, va skönt att få svamla lite.....
Må gott alla!
:wink: Stahl
Annons

2
Såklart att jag borstar bort all snö från bilen innan jag åker iväg. Visserligen kan det vara ett visst besvär att nå hela taket för dom som är lite kortare, men jag och min borste räcker gott till. :lol:
Apropå sikt i vinterväder. För många år sen läste jag i en biltidning att om gummimattorna är fulla av smältvatten, så ökar kupéluftens fuktighetsnivå och därmed immar rutorna lättare igen.

För övrigt tycker jag de är dags att nån gör något åt vädret. I morse visade termometern -13 grader när jag slog upp dom blå :shock:
Beror den här snedvridna årstiden kanske på att Pohlman blev pensionär häromåret? Eller vem är ansvarig? :?

/BengtB

3
BengtB skrev:
För övrigt tycker jag de är dags att nån gör något åt vädret. I morse visade termometern -13 grader när jag slog upp dom blå :shock:
Beror den här snedvridna årstiden kanske på att Pohlman blev pensionär häromåret? Eller vem är ansvarig? :?

/BengtB
Se det positivt, vi får en lång härlig vår med snödropp från taken...
(älskar vintern!)

Stahl

4
Ansvariga för vädret är naturligtvis Miljöpartiet.
Vi har väl alla hört talas om växthuseffekten??
Var ett jädra tjat om det i januari, men ropen avtog i mars.