Annons
Välkommen till Hyundaiforum.se, ett oberoende forum för Hyundai i Sverige, här kan du diskutera allt om Hyundaibilar med andra likasinnade. Ha en trevlig vistelse!

Behöver reservdel till Hyundai H-1. Får varken respons eller hjälp av Hyundai

Här dryftar vi gemensamma frågor för samtliga ägare, t ex. generella frågor om garanti, försäkring, värdeminskning etc. samt frågor om modeller som inte har ett eget delforum (notera att det även finns delforum för övriga modeller i respektive kategori nedanför).
Användarvisningsbild

Trådskapare
Remomannen
Inlägg: 1
Blev medlem: 26 apr 2019, 09:14

Behöver reservdel till Hyundai H-1. Får varken respons eller hjälp av Hyundai

26 apr 2019, 09:39

Jag gör ett desperat försök att få hjälp i detta forum. Är grymt frustrerad och irriterad då jag inte får någon som helst hjälp av Hyundai Sverige med en reservdel som jag behöver för att kunna använda min H-1.

Jag försöker göra en lång historia kort:

Under vecka 9 gick ett kylarrör sönder i bilen. Det är röret som går till det bakre värmepaketet i bilen. Detta innebär att det inte kommer någon värme i kupén. (Detta kan jag leva med nu när det börjat bli varmt, det var värre under vintern) Men främst innebär det att motorn överhettas ganska så snart efter påbörjad färd.

Jag har en duktig och betrodd bilmeck i Norrtälje som åtog sig att fixa bilen. Omgående tog han kontakt med närmaste Hyundai-återförsäljare J-bil i Täby och beställde nya kylarrör. Dessa lovades levereras om tre vardagar.

Delarna levererades dock inte på utsatt tid, och efter många påtryckningar så dök det upp en leverans någon vecka senare. Men då hade fel delar levererats. J-bil lovade att göra om och göra rätt, men inga nya delar dök upp.

Vid det här laget hade jag fått nog och kontaktade Jbil och bl.a. deras platschef som lovade att de skulle prioritera mitt ärende och snabbt skaka fram rätt delar. Dock så tog även detta en vecka med diverse påminnelser och frågor från mig. Till slut fick jag ett mail med en bifogad leveransbekräftelse där det stod att delarna skulle levereras till min bilmeck torsdagen 11/4. Men delarna kom inte. Jag behövde dessutom verkligen bilen på lördagen eftersom jag skulle till fjällen med bilen.

Jag kontaktade kundtjänsten på Hyundai Sverige där jag förnekades att få prata med någon ansvarig, men mitt problem skulle lyftas vidare till rätt instans utlovades det.

Sen hörde jag ingenting från någon. Jag kontaktade J-bil igen och de slog ifrån sig och förklarade att de beställt delarna från Hyundai och dessutom involverat Hyundais regionschef och att de inte kunde göra mer.

Nu i måndags ringde jag återigen kundtjänst på Hyundai där de kunde se att det fanns ett ärende på min bil, men att det inte fanns mer information än så. Jag bad om att bli uppringd av någon ansvarig och påtalade hur jävla illa det hela sköttes och hur jag drabbats av att vara utan bilen. Men ingen har kontaktat mig.

Jag ringde igen för någon dag sen, men samma sak då.

I går skickade jag ett mail till kundtjänsten och förklarade hela problematiken. Bad om att få respons, men ingen sådan har kommit.

Så här står jag med en obrukbar bil, och tok-frustrerad av att inte ens få någon som helst prognos eller förklaring.

Vad råder ni mig att göra?

Reservdelen det handlar om, är enligt min bilmeck, vattenrören till bakre värmepaketet som går upp vid höger bakhjul. Om det nu råkar finnas någon i detta forum som har ett sånt liggandes någonstans.

Bil-lös skjutstiggare!


Återgå till "Allmänna frågor om Hyundais modellsortiment"

Stöd WWF - Bli fadder!
Stöd WWF - Bli fadder!