Annons

46
Hej!
Jo, bilder kan du läsa om under "Frågor och svar kring forumet" och sen "Lägga in bilder i en tråd" :D !
Kan tyckas lite krångligt, men det är mycket enklare än man tror!
Hoppas det går bra!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

48
Hej på er, tänkte passa på att presentera mig..

Jag har en santa fé 2,0 CRDI Uttagen Nov 2001.
Jag har köpt bilen begagnad med 5500 mil på mätaren Jan 2005 och har hunnit åkt ca 6000 mil sedan dess.
Jag har väl både possitiva och negativa sidor av santan men tyvärr så överväger nog dom negativa mest.. :? (kanske ett måndags ex)
På mina 6000 mil har jag hunnit slita ut två framvagnar och ett kopplingspaket, jag har även hunnit med ett generatorhaveri med flera följdfel i elektroniken, jag har även fått en rostskada på vänster bakskärm som inte är åtgärdat ännu.
Till det positiva måste jag säga att det är en mycket komfortabel bil att resa i och dra släp med.
Jag jobbar med grävmaskiner till vardags och reparerar ganska mycket i tjänsten, så hitils har jag kunnat laga santans fel själv.

Ett trevligt forum :D :D :D

49
Jisses! Välkommen ändå, "Torparn".

Santans koppling känner vi till sedan tidigare, inte har du väl fått betala för det jobbet...?
Och "framvagn" får du gärna berätta mer om - jag lade iväg 22,500 mil med vår första -02 utan att röra annat än bussningarna till krängningshämmarfästena i sub-framen.

Lägg upp några trådar på aktuella ställen så vi får veta mer!


Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

50
Hejåvälkommen Torparn! :D
Om du vill får du gärna berätta varifrån du kommer, ort eller län. Det går att uppdatera din profil med "ort" också. :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

51
Nu har jag lagt till vart jag kommer ifrån :D

Jag hoppas att jag kan bidra med nått vettigt i forumet, jag har ju hunnit reparera och skruvat lite på min santa så lite har man ju lärt sig :wink:
MVH: Torparn

52
Hej Torparn!

Welcome onboard önskas från norr! Trevligt med Linde, har bott utanför stan i flera år för en del år sedan, Bergslagen är ett väldigt trevligt område och varje gång jag åker ner känns det som att "åka hem". :D

Än en gång, välkommen!

Mvh
Svartbjorn
HADE en suverän Santa Fe
2.2 CRDi Exclusive
Gun Metal, automat -07

53
Hejsan
Tänkte presentera mig

Jag har en Hyundai Tucson 2,7 V6 Exclusive 2005 uttagen sep 2006
Det är en H&H kampanj bil som dom sålde med endel extra utrustning.
Jag är nöjd med allt förutom bensin förbrukningen.... men det har jag förståt att det är något man får leva med :(
Minsta förbrukningen jag har haft på den var när jag körde hem den från Stockholm till Helsingborg 1,24 ...fick tanka på vägen hem :(
Annars brukar den ligga på 1.33 landsväg och 1,7 stadskörning
har pratat med 2 olika Hyundai center om det och dom säger att bilen måste gå 700 - 1000 mil innan man gör något åt det.
Tur man fick 10000kr att tanka för på köpet ;)

Tack för ett trevligt forum

54
hbg - STORT välkommen hit till oss.

Jo det är ju som sagt inte bara ute det stormar, har ju också gjort det ang. förbrukningen på Tuscon. Men nu verkar det iaf. som man börjar få bukt med detta, då en del medlemmar berättat att de fått sina bilar omprog. med klart lägre förbrukning som följd - Så de finns hopp... :lol:

Men som du informerats om, så skall bilen rulla ett antal mil först innan man vidtager dessa åtgärder.
Ja 10 000 "gratispengar" (gratis å gratis :roll: ) men de blir ju nästan iaf. c:a 1000 liter, så de räcker ju nästan ända fram, tills det är dags för din omproggning å innan du behöver "mata kärran med OPEC-havre" betalade av hundringar ur egna plånboken...:wink:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

56
Hej Hbg och mycket välkommen till forumet!
Kan nämna i förbigående, att vår Santa gick från c:a 1,4 till 1,15 när ung. 300 mil passerats... :D :D
Som sagt; Välkommen!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

Nykomling i Ängelholm

57
Hej

Mattias heter jag och har just handlat min första Santa Fé, en mörkblåmetallic 2,4 GLS Vision -03, med 9000 mil på mätaren.

Hittills helt nöjd efter ett par veckors Santa-ägande och något hundratal mil på vägen.

Precis lagom kom också vintervädret och ett par turer ut på mindre vägar i oplogad skogsbygd på Hallandsåsen - Respekt!!

Det bara går - precis dit man vill, med 4wd och bra vintersulor.

Kul att hitta forumet också, ser fram mot att hälsa på med jämna mellanrum!

MVH

MAttias
Santa Fé 2,4 GLS Vision -03

58
Hej och mycket välkommen till forumet, "bluesminister" Mattias!
Gratulerar till ett bra bilval; Jag tror att du kommer att vara lika nöjd med den, som vi andra! :D :D
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

60
Hej
ja då är det hög tid att presentera sig,efter ha smugit omkring och läst på forumet i drygt 3 mån..
Jag heter Klas-Bertil och har en Terracan -02 uttagen 03 den går
förträffligt både komfort och framkomlighet,men jag har lite funderingar
men dom hade jag tänkt lägga i Terracanforumet (det verkar annars lite tunt med inlägg där)
Terracan ägare en en tid tillbaka