Annons

Har du krockat någon gång?

Aldrig!
Antal röster: 5 (31%)
Det har varit nära... (Inga röster)
Japp! Mitt fel...
Antal röster: 2 (13%)
Jodå, påkörd av annan.
Antal röster: 1 (6%)
Ja, flera gånger till och med, alltid mitt fel.
Antal röster: 1 (6%)
Usch ja, dom siktar på mig verkar det som.Galningar!
Antal röster: 2 (13%)
Tja, blandad konfekt - bland påkörd, ibland vållande
Antal röster: 5 (31%)
Antal röster: 16

September 2007 - "Har du krockat någon gång?"

1
Definition av "krockat":

En eller flera bilar okörbara, bärgade från platsen.
och/eller
Ambulans på plats som tog med sig någon.


Berätta!



Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
Slutade räkna kollisionerna någon gång på tidiga 70-talet... :oops:
Började med tidningsdistribution 1968, totalkvaddade 7 eller 8 Ford Transit på ett år (och jag var absolut inte värst; låg väl ungefär på snittet av femton förare), som väl var blev det inte någon gång personskador!
Senaste större spektakulära grejen var 1971, då jag for med bil och släp in i bakändan på en grusboggie, och blev fastklämd inne i en ihoptryckt förarhytt...!
Anledningen var - förutom att jag antagligen var lite för nära grusbilen - att en äldre dam skulle svänga vänter upp på en gata, och bromsar plötsligt framför grusbilen, varför denne fick tvärnita! Sen kommer ju jag därefter, ja.
Det värsta tycker jag dock det faktum är, att det fanns ingen tvärgata att svänga upp på till vänster...! :twisted: Lauror i trafiken...!( :lol: )
S:a tre skrotade bilar, och en person avförd till sjukhus (jag).
Därefter nästan lugnt fram till jan. -94, då jag frontade en annan ganska ordentligt...! Och det dras jag med sviterna av än... :roll:
Senast redigerad av Skäreläjan den 03 sep 2007, 23:59, redigerad totalt 1 gånger.
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Singelolycka, orsak okänd men förmodligen ett haveri i framvagnen som gjorde bilen ostyrbar. Krock mot bergvägg, fastklämd i 3,5 timmar , helikopter till sjukhus, sjukhusvistelse i ca 1 år. Bestående skador: Ja.
"Joppe"

4
Lite av varje, men aldrig orsakat allvarliga personsakdor på ngn annan än mig själv. (Bortsett från att jag dödade ihjäl Bambi i våras :oops: )

Blivit påkörd i korsningar och bakifrån. Väjt för storvilt och hamnat vid sidan av osv. Något vägräcke har man nog "puttat på" genom åren.
Dock aldrig blivit dömd som helt vållande.
Utslaget på antal körda mil är det inte så farligt, eller?
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

5
Påkörd två gånger, den första gången försökte även han som körde på mig att få det till mitt fel. Han sladde över på min sida och jag tryckte till baken på hans bil.
Andra gången blev jag påkörd av av en bilist i sidan, som dessutom smet ifrån platsen. Bilnumret fick jag iaf tag på och den rättmätiga ägeren träffade jag hos polisen, det var hennes bil som hade blivit stulen.
Dras fortfarande med lite ont i nacken efter detta.
Santa Fe Exclusive 07, Black Pearl 2.2 diesel 7 säters.