Håller därför en ganska låg hastighet, något som taxin som kommer från vänster inte tycker att man bör hålla.
Mitt i korsningen sitter han i mitt vänstra bakhjul, vrider oss 180 grader, men fortsätter över korsningen. Men längre kom han inte.
Prius'en fanns inte kvar från vindrutan och framåt. S-F gick att köra upp på flaket på Assistancebilen.
Första gången jag ringer 112, som fö svarade direkt. De skulle skicka Polis + Ambulans, men innan de kom så hann två brandbilar och en civilpolis komma till platsen.
Sen kom det nog tre-fyra polisbilar till + polismc och ambulans. Blev mycket väl omhändertagna. Jag betalara gärna skatt när det går till dylika insatser i landet.
Anyhow, bortsett från att min fru och min son på 4 1/2 blev lite chockade, så var det nog bara jag som sträckte till muskulaturen på högersidan av nacken. Sidogardinen löste som sig bör, men jag hade (tror jag) fönstret öppen så effekten av gardinen kom kanske av sig.
Inte öppnade jag väl fönstret efteråt?!
Idag blir det ett besök hos läkaren för att få sträckningen dokumenterad inför framtiden. Så ska man göra sa sjukvårdarna. Jag lyder.
S-F har fått en lite annorlunda cambervinkel på vänster bak och plasten är väl lite "osammanhängade". Resten får bilskadecentret kolla på.
Vet ni något man bör observera på i detta läge? Tänkte att om smällen tog på hjulet, så kanske hjul, nav, axel, diff etc bör kollas/bytas?
Vi är typ ok, bilen går väl att plasta ihop
Tack för att ni läst mitt "terapiinlägg"!