Annons

Snart Santa Fe ägare

1
Kul att man hittade denna sidan.

Har de senaste dagarna plöjt Blocket på annonser efter en Santa Fe. Har förhoppningsvis hittat en svart -04 Exclusive men lite extra utrustning.
Här hemma är det mest frugan som har bilintresse så det är väl mest hon som är för ett SUV köp.
Själv gillar jag mest hojar. De hojar jag haft har jag försökt modda och bygga om lite för att få en lite mer personlig prägel..
Är moderator på www.sporthoj.com i underforumet Styling och Utseende då detta ligger mig närmast.
Här är lite bilder på min hoj: http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=view&id=214
Lite mer har hänt sen bilderna togs.

Så nu ser jag faktiskt fram emot att få styla och modda en Santa Fe. Vad jag redan sett är att det finns lite tillbehör att modda med.
Som sagt, kul man hittade hit och jag hoppas man får ställa lite halvknasiga frågor så här i början.
Annons

2
Hej Chirre och mycket välkommen till Forumet!
Verkligen kul att även du (och HSB:n 8) ) har upptäckt att det finns en GoSUV som heter SantaFe! :D :D
Vill gärna rekommendera SantaFe till alla som gitter lyssna... :roll:
Vad gäller styling så ligger nog de flesta i lä av denne norske medlemmen...! :shock: :shock:
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=1382
Fin MC har du ockå, ja...! :D
Som sagt; Välkommen!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

3
Tack för det.
Ja jäklar vad han legat i. Alltid kul med en inspirationskälla. Bilen som vi tänker köpa är svart, så det lär väl bli lite kromdetaljer. Svart och krom ihop är grymt snyggt.
Verkar bli mindre hojmekande i vinter och mer bilpillrade istället. Ser fram emot det.

4
Jag glömde i hastigheten nästan bort ClasseClas; Han är också "krom-expert"...!
Men du har väl kollat in "Bilarkivet" och sett vad där finns också?
Både "UrSanta" och "GoSanta" går ju att styla hur mycket som helst, tror jag... Om man vill, alltså...! :shock: :shock: 8) :lol:
Skulle tro, att snart lägger nog någon in länkarna till "inköpskällorna"! :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Ha!
R1a hade varit den perfekta widowmakern - om det inte vore för att snubbarna fetkraschar långt innan dom ens hittat någon tjej...

Här är en underbar hyllning till R1an

Lite långt och larvigt intro, men härliga åkbilder längre fram för er som inte suttit på hoj under de senaste åren. Enjoy!

Alternativt användningsområde för en R1a:

Shock the world - BMW GS är ju såå trist... :lol:

Kul med någon mer med hojintresse här inne!
Snygg hoj - åker du mycket i regn...? :wink:

Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

6
Wow, den sista filmen där har jag aldrig sett. Men va skulle han ut i öknen och göra..

Tyvärr missade vi Santan vi var spekulanter på. Vi var helt enkelt för långsamma men det är svårt att slå till på en bil osedd 60 mil bort.

Så nu letar vi vidare. Helst 04-05 med låga mil, automat, svart och helst med lite sidorör och frontbåge, sånt som är dyrt att plocka på i efterhand.
V6 ska det vara såklart.

8
Chirre skrev: Så nu letar vi vidare. Helst 04-05 med låga mil, automat, svart och helst med lite sidorör och frontbåge, sånt som är dyrt att plocka på i efterhand.
V6 ska det vara såklart.
Min SF uppfyller alla dina önskemål.
Diffar lite på årtalet.Kanske kan salta med en Puch Florida?(lila flake)

Men du är helt rätt ute Chirre:
En beg.Santa Fe "fullt utrustad" kan vara ett klipp!
Och V6:an? Absolut!

Undrar vad ClasseClas gjorde av sin 2:aSanta? Inbyte? (Shame,shame)

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

9
Jepp, har redan spanat in din Classeclas. Din är grymt snygg, den mörkblå? färgen är också väldigt läcker, skulle nog kunna tänka mig den med faktiskt.

Kromen på mina hojar är inte krom. Det är aluminium som jag har polerat själv. Många timmar med våtslip har det blivit under åren, men fint blir det.

petroff, Nja vi söker väl en 04-05, lågmilare. Hade varit kul med en ny men vi ska behålla V70´n så budgeten ligger väl på max 180k.
Men Puch Florida är inte att förakta, den är banne mig en äkta raritet.

10
:shock: Skojade lite om "Floridan".
Finns i ägorna men är kanske inte till salu.(Sorry)
"Cooper" däremot, har en MYCKET välskött V6:a
Den som betalar lite mer än vad han får i inbyte, gör en bra affär!

11
Då har vi ett nytt objekt på G. Behöver svar på en fråga: Vad skiljer en Platina GLS mot en Exclusive? Eller har ni nån länk eller nått där jag kan läsa om vad som skiljer de olika modellerna. En -04 gäller det igen.

12
Beträffande modeller och beteckningar var väl frågan på tapeten i nån
tråd helt nyligen?
Ganska bra sammanställt och uppräknat dessutom?

Hittar inte "tråden" just nu.
Kom igen och hjälp Chirre nån.

15
Chirre skrev:Sådärja, joining the crew.
90 mil t.o.r i morgon. Bild kommer :wink:
Perfekt! Lycka till med resan o affären! Vad blev det för pjäs?
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision