Annons

Vad har du för husdjur?

Hund
Antal röster: 11 (50%)
Katt
Antal röster: 7 (32%)
Häst
Antal röster: 1 (5%)
Nöt (Inga röster)
Gris (Inga röster)
Får
Antal röster: 1 (5%)
Fågel (Inga röster)
Fisk (Inga röster)
Reptil (orm, ödla osv) (Inga röster)
Gnagare (kanin, hamster, råtta, mus)
Antal röster: 2 (9%)
Antal röster: 22

Mars 2008 - "Vad har du för husdjur?"

1
SUV-ägare gör ju anspråk på att ha en aktiv fritid - och då ligger det här med husdjur inte långt borta.

Hur ser det ut hemma hos dig? Har du något som spinner, rinner eller springer?

Eftersom omröstningarna inte tillåter flera olika svarsalternativ så måste de av oss som har en egen liten Noaks Ark helt enkelt sålla fram det som är viktigast; en hästägare lär ju minst ha katt också, troligen även hund - ticka det som är viktigast för dig!



O b s e r v e r a!


Det här är en omröstning som passar uuutmärkt för utvikningar, förstagångsposter från nytillkomna - och bilder, bilder, bilder på era älsklingar!


Ös på!


Swedefe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
Vi har en Bitch
Hon är snart 6år och är en blandning mellan schabrador och rottis
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

3
Och jag är "kattgubbe"! :D :D :D
Vi har förvisso även haft en vit älgspets, men efter -84 då hon gick bort, har vi bara haft katter i huset.
Första katten - som blev uppvuxen ihop med hunden - blev 13 år, och var STOR; Han vägde 14 Kg, och mankhöjden 35 cm!
Bild
Vår andra, Murre, gick bort den siste april förra året... :cry: :cry:
Bild
...så nu är vår Sussi vår enda gosekatt i huset... :D :D :D
Bild
Här är förresten både Murre och Sussi förra vintern...!
Bild
Och som alla då förstår, är jag precis HUR fjantig som helst när det gäller katter! :D :D (Och är den förste att erkänna det... :oops: )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

4
Skäreläjan skrev: Och som alla då förstår, är jag precis HUR fjantig som helst när det gäller katter! :D :D (Och är den förste att erkänna det... :oops: )
Mysiga katter Skärelejan!

Har du sytt kuddarna själv.. :wink: :wink:
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

5
opticrob skrev: Har du sytt kuddarna själv.. :wink: :wink:
Hmm... Jag erkänner... :oops: :oops: smyglånade HSB:n´s symaskin...!
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

6
Ja, här är hon, oborstad och "rött skägg" efter köttfärssås....och ögonen är det sällan man ser, men så är hon också en hund som älskar att springa i skogen... ingen utställning här inte
Bild
:wink:
Stahl

7
Hittills bara dammråttor,, men jag skulle vilja ha en hund.. och dottern Ebba vill ha en katt, så naturligtvis blir det katt nu när vi flyttar till hus.
"Joppe"

8
Bild
mina två pudlar..
santa nice.. amazon nice2

9
Två hundar - Labradorerna Buster (10 år) och Zingo (3 år).
En häst - Fjordingen Blesi.
Sex katter i varierande åldrar och sammansättning.
Aldrig för gammal för 4x4.

10
:D Vilka fina djur ni har! (ingen nämnd ,ingen glömd)
Kunde tänkt mig att kryssa i de flesta alternativen.
Men då vi dess facto bara har två marsvin f.n och jag inte törs utveckla
tanken bakom fler kryss så.. :lol:
Harry och Simba får räcka ett tag.
Vår hädangångna Fanny (schäfer från kennel Uschigården,Umeå) är saknad.(avis på Robban)
Tids nog blir det vovve modell större igen.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

11
Min hustru har katt, därför ligger det närmast till hands att klicka i "kattrutan".

Själv hade jag om jag fick välja tagit hund. Men eftersom jag gör anspråk på att ha en aktiv fritid, känner jag att jag inte har tid... :oops:
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

12
Lite snopet att bara en har tickat "häst" ännu så länge!

Vi håller häst sedan... öööhh - 25 år; så länge vi känt varandra, och hustrun 15 år innan dess också.

Hästarna håller en sysselsatt :roll: och dessutom träffar man så mycket trevligt folk:

Brände ner i kväll längs E6an för att hämta hem en häst som varit utackorderad för att sättas igång lite försiktigt efter en operation. Hästen har nu hystat av sin ryttare så hon inte kan rida på några månader - överarmsbrott. Verkar som han har piggnat till efter sin konvalecens... :roll:

En och samma polisbil stod och lurade på syd- respektive nordgående avfart på både ned och uppvägen.
Dom smög ut och försökte haka på och få till en mätning, men jag anade ugglor i mossen. Bägge gångerna... :mrgreen:

Andra gången gled dom upp jämnsides och låg där läänge innan dom gled in bakom igen och stack av på nästa avfart. Att dom bara ûrkar!


Speedfe
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting

13
Swedefe skrev: En och samma polisbil stod och lurade på syd- respektive nordgående avfart på både ned och uppvägen.
Dom smög ut och försökte haka på och få till en mätning, men jag anade ugglor i mossen. Bägge gångerna... :mrgreen:

Andra gången gled dom upp jämnsides och låg där läänge innan dom gled in bakom igen och stack av på nästa avfart. Att dom bara ûrkar!


Speedfe
Jag tror att de bara var avundsjuka på ditt ekipage Swedefe! :D

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart