Annons

Kam-reimsbytte Atos 1,0 2000 mod

1
Hei

min datter kjøpte her for litt siden en helt strøken og særdeles velholdt, knall rød Hyundai Atos 1,0 2000 mod, som Har kjørt 4900 mil.

Noen som vet når det skal skiftes register-reim (kam-reim) på denne bilen???

Bilen er forøvrig den perfekte studinebil.... og så er den jo uforskamma grei å kjøre.... mener hun gjorde en grei handel, bilen er antirusbehandlet tre ganger siden den var ny.....
Annons

2
:D Fin liten "lågmilare" verkar det vara!
Så vitt jag vet är det 90000km/72mån.
Det betyder att det kan vara hög tid för rembyte nu då bilen är
av 2000 års modell.
Alltså rembyte vid 9000 mil eller 72 månader.Vilket som kommer först.
Men slå en signal och dubbelkolla med märkesverkstad först.

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

3
Vegard:
Kan det vara så att remmen redan är bytt? :roll:
Bilen verkar ju vara mycket välservad, med tanke på de
tre rostskyddsbehandlingarna?
Om mina uppgifter stämmer så borde remmen bytts någon gång under 2007?

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

4
petroff skrev:Vegard:
Kan det vara så att remmen redan är bytt? :roll:
Bilen verkar ju vara mycket välservad, med tanke på de
tre rostskyddsbehandlingarna?
Om mina uppgifter stämmer så borde remmen bytts någon gång under 2007?

Petroff :wink:
Petroff

jeg må sjekke litt rundt dette med den reima hun kjøpte bilen sommeren 07, men den har ikke vært særlig kjørt, annet enn til øvningskjøring. men Nå fikk hun førerkort i januar, så nå går den hele tiden...

Hun trives med bilen, og i Påska var hun på langtur, med dagsetapper på 60-80 mil....

5
:D Fräckt att ge sig iväg på såna långturer med nytaget körkort!
En tjej helt i min smak.Tyvärr var det hemskt länge sen jag var 20? :cry:

Vegard: Du är inte orolig då hon ger sig iväg på såna utflykter?

(Nej,jag står inte och lurar bakom nåt fjell.Det var inte så jag menade)

Petroff :wink:
Santa Fe V6 GLS Exclusive-02 svart.
Suzuki Samurai -97 svart.
Jeep Grand Cherooke-02 Svart

6
Hei

Så var skifte av reima hennes bestillt...... får ikke ro før den er skifta, når jeg har begynnt å tenke på den..... får spandere det på studina.... Kipt om maskinen skulle havarere, og det har hun jo ikke råd til.... synts det var billig og.... 2500 kr for skifte av reima, og strammer....

Petroff

Ja, hun et tøff til å ta ut på tur, men er jo omtrent oppvokst i bil da.... så det er helt naturlig for henne da...

Om jeg er urolig???? vel, kansje litt de første turene, men bruker å spandere midag på henne når hun er på lange turer, så vet jeg at hun spiser, samt at hun får ei pause....

Jeg var jo akkurat likedan som 18-åring, så jag må jo bare tenke på åssen jeg selv var...

det er bare 2,5 måned til hun er invitert i bryllup i Harstad, og det er 200 mil hver vei her fra kristiansand, og hun insisterer på å kjøre Atos oppover.... hun bestemmer jo selv, så det blir vel sånn da..... jeg tilbø henne å låne Santa-Fe'n om hun absolutt skal kjøre bil, men hun sier hun ikke liker den..... fordi den er så stor og uoversiktelig sier hun....

men det er jo mere enn flott at hun trives med bilen sin da...