Annons

Norrländsk logik? (kopierad vits)

1
”Norrländsk Logik”

Två vänner (Bengt å Kjelle) från en norrländsk by sitter på den lokala pizzerian och snackar om allt möjligt en eftermiddag.

Kjelle säger plötsligt - Jag är jäkligt trött på att slita i skogen, jag skall fanimej skaffa mig en utbildning via Komvux och få ett bra och välbetalt arbete!

Bengan tyckte det lät som en bra idé och en stund senare lämnar de pizzerian.

Dagen därpå går Kjelle till Komvux och får träffa en studievägledare som anmäler honom till fyra kurser:
Matematik, engelska, historia och logik.

- Logik? säger Kjelle. Vad är det?

Studievägledaren säger: Jag skall förklara.

- Äger du en gräsklippare?
- Japp.

- Eftersom du äger en gräsklippare, så borde du logiskt sett ha en trädgård
- Det stämmer, jag har en trädgård.

- Eftersom du har en trädgård, så borde du logiskt sett ha ett hus.
- Ja, jag har ett hus.

- Och, eftersom du har ett hus, så borde du logiskt sett ha familj.
- Jag har en familj

- Eftersom du har en familj, borde du logiskt sett ha en fru.
- Ja, jag har en fru.

- Och eftersom du har en fru, så borde du logiskt sett vara heterosexuell.
- Ja, jag är heterosexuell. Det är fantastiskt att du lyckades att få reda på allt det där bara för att jag äger en gräsklippare!

Full av entusiasm anmälde Kjelle sig till kurserna, tackade och skakade studievägledarens hand och skyndade sig till pizzerian för att träffa Bengan och berätta för honom om sitt nyvunna studieintresse.

Han berättar om sin utbildning, och hur han anmälde sig till de fyra kurserna, matematik, engelska,
historia och logik.

- Logik? Säger Bengt, Vad är det?

Kjell säger:
- Jag skall förklara. Äger du en gräsklippare?

- Nääe.

- Men vafan Bengan..! Är du bög?!?

vinterhälsn från nimbusen ! :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red
Annons

2
:lol: :lol: :lol:
Den är bra, Nimbusen!
Kul att se att du är med på Forumet i gammal god stil! :D :D :D :D
God Jul och Gott Nytt på Dig/Er också! :wink: :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
NoC skrev:känner mig kränkt som norrlänning :P

Flååt det var absolut INTE meningen!!!
Som tröst till norrland så kommer här ytterligare en snodd historia!


En kvinna gick i skogen( OBS! INGEN NORRLÄNDSK SKOG) när hon plötsligt snubblade över något, som vidnärmare påseende visade sig vara en sån där oljelampa. Och när hon gned den, så kom naturligtvis en ande fram. - Får jag tre önskningar nu? frågade hon. - Nej, svarade anden. På grund av de dåliga tiderna och devalvering och global konkurrens och sån skit så får man endast EN önskning nuförtiden. Nå, vad ska det vara? - I så fall vill jag ha fred i mellanöstern, sa kvinnan och halade fram en karta. Ser du kartan här? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra. Anden kastade ett öga på kartan och utbrast: - Men jösses, damen! De där länderna har ju fajtats i tusentals år! Tror inte att det går att göra något åt det. Jag är bra, men inte SÅ bra! Önska nåt annat. Kvinnan tänkte en stund och sa sedan: - Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En omtänksam och älsklig man, som är hänsynsfull, kan laga mat och som står för hälften av hushållsarbetet, som är trogen och en bra älskare och inte tittar på sport hela tiden. Kort sagt, en idealisk livskamrat. Anden var tyst en stund och suckade sedan. - Få se på
den där kartan igen...
GOD JUL på DIG "lappdjävel" :roll: :wink: :roll:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

6
vet du va norrlänningen sa när han fick kniven i ögat???
tur de int va saxen :D
kör svart SANTA FE 2.4l 02a
och silver COUPE 2.7 02a

7
nimbusen skrev:
NoC skrev:känner mig kränkt som norrlänning :P

Flååt det var absolut INTE meningen!!!
Som tröst till norrland så kommer här ytterligare en snodd historia!


En kvinna gick i skogen( OBS! INGEN NORRLÄNDSK SKOG) när hon plötsligt snubblade över något, som vidnärmare påseende visade sig vara en sån där oljelampa. Och när hon gned den, så kom naturligtvis en ande fram. - Får jag tre önskningar nu? frågade hon. - Nej, svarade anden. På grund av de dåliga tiderna och devalvering och global konkurrens och sån skit så får man endast EN önskning nuförtiden. Nå, vad ska det vara? - I så fall vill jag ha fred i mellanöstern, sa kvinnan och halade fram en karta. Ser du kartan här? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra. Anden kastade ett öga på kartan och utbrast: - Men jösses, damen! De där länderna har ju fajtats i tusentals år! Tror inte att det går att göra något åt det. Jag är bra, men inte SÅ bra! Önska nåt annat. Kvinnan tänkte en stund och sa sedan: - Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En omtänksam och älsklig man, som är hänsynsfull, kan laga mat och som står för hälften av hushållsarbetet, som är trogen och en bra älskare och inte tittar på sport hela tiden. Kort sagt, en idealisk livskamrat. Anden var tyst en stund och suckade sedan. - Få se på
den där kartan igen...
GOD JUL på DIG "lappdjävel" :roll: :wink: :roll:
Den där va fan bra!:P Haha och som sagt kul att se att du fortfarande finns kvar på forumet din gamle räv!;)
Audi A4 2.0T quattro Avant H&R Coilovers, Stertman Motorsport Steg 1.5+
Santa Fe (CM) -07 2.2 CRDi Exclusive

8
Danne_gg skrev:
nimbusen skrev:
NoC skrev:känner mig kränkt som norrlänning :P

Flååt det var absolut INTE meningen!!!
Som tröst till norrland så kommer här ytterligare en snodd historia!


En kvinna gick i skogen( OBS! INGEN NORRLÄNDSK SKOG) när hon plötsligt snubblade över något, som vidnärmare påseende visade sig vara en sån där oljelampa. Och när hon gned den, så kom naturligtvis en ande fram. - Får jag tre önskningar nu? frågade hon. - Nej, svarade anden. På grund av de dåliga tiderna och devalvering och global konkurrens och sån skit så får man endast EN önskning nuförtiden. Nå, vad ska det vara? - I så fall vill jag ha fred i mellanöstern, sa kvinnan och halade fram en karta. Ser du kartan här? Jag vill att de här länderna ska sluta slåss med varandra. Anden kastade ett öga på kartan och utbrast: - Men jösses, damen! De där länderna har ju fajtats i tusentals år! Tror inte att det går att göra något åt det. Jag är bra, men inte SÅ bra! Önska nåt annat. Kvinnan tänkte en stund och sa sedan: - Jag har aldrig lyckats träffa rätt man. En omtänksam och älsklig man, som är hänsynsfull, kan laga mat och som står för hälften av hushållsarbetet, som är trogen och en bra älskare och inte tittar på sport hela tiden. Kort sagt, en idealisk livskamrat. Anden var tyst en stund och suckade sedan. - Få se på
den där kartan igen...
GOD JUL på DIG "lappdjävel" :roll: :wink: :roll:
Den där va fan bra!:P Haha och som sagt kul att se att du fortfarande finns kvar på forumet din gamle räv!;)

Haren går in i affären, slår med framtassen på disken, och frågar: - Har du morötter? - Nej, svarar björnen. Som står bakom disken. Dagen efter går haren in i affären igen , slår med framtassen på disken, och frågar: - Har du morötter? - Nej, svarar björnen, och slår du på disken en gång till, så spikar jag fast din tass! Dagen efter, går haren in i affären, och frågar försiktigt: - Har du spik? - Nej, svarar björnen. Då slår haren med framtassen på disken och frågar: - Har du morötter?
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

9
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Den var också bra, Nimbusen!
Toppen, fortsätt så! :biggrin: :biggrin: :biggrin:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

10
Skäreläjan skrev::lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Den var också bra, Nimbusen!
Toppen, fortsätt så! :biggrin: :biggrin: :biggrin:


Mera tröst till ”norrland”

I form av goa kommentarer från några kända sportkommentatorer











Arne Hegerfors:

"Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk."


"Pucken går ett par decimeter utanför stolpen, Eller iaf.nästan för att vara mera exakt."

Per Kahl:


"Under minst en timme hände ingenting, men Nu, under 5 minuter har det iaf. hänt något mer."

"Den där tacklingen borde helt klart
ha renderat en varning.... eller åtminstone ett gult kort
kort."
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red