Annons

Merkelig feil på Atos

1
Hei

Har en merkelig, tidvis feil på min datter's 2000 mod Atos.

I blant tenner ikke kjørelyset forran, dvs H4 pæren, men parkeringslyset tenner. vrir en så på bryteren, er jo lyset på som vanlig.

Når dette kjørelyset ikke tenner, så vil heller ikke varmeviften i kupèn heller gå i det hele tatt....

dette er altså en feil kan alt tyde på, siden de uten unntak følger hverandre..... Har ikke funnet mere som ikke virker, men det er jo så håpløst å finne, for alt virker jo når bilen er her hjemme....

Noen som har noe tips??????
Annons

Relä !

4
Hej :)

Dagljus relä brukar ärga i kontakt stycket ,
sitter i motor utrymmet på torpedplåten,
pass sida svart relä kan även va blått :wink:

Kan även va relät som är paj :?

Mvh Zukan 8)
Santa FE V6 -02 (Frun)
Zuka -87 (Min)
I 10 -08 (Min)

5
Santavalp

Tusen takk for tips, men må bare spørre... Påvirker det relèt også kupe-vifta????? for de to feilene følger hverandre konsekvent, og da tror jeg at dette må ha sammenheng, og derved er en og samme feil, stemmer dette????

Har jo noen tanker som enten går mot enten et jordingspunkt, et Relè, eller tenningsbryteren...... men det er ikke lett og finne, siden det er periodisk, og nå har den ikke tullet siden sist jeg gjorde noe der, men feilenvar heller ikke der, så det blir liksom som å gå i blinde...

Fläkt ?

6
Hej igen :)

Kupefläkten = vifta ? Stannar den alltid när ljuset
krånglar så kan det va en jordpunkt :?

Men när fläkten inte går prova att knacka på
motor till den , du kommer åt den ovanför
gas pedalen :wink:

Hoppar den igång då har du nog två olika fel :shock:
Då är kolen slut men svåra att byta så det blir en fläkt :x

Mvh Zukan 8)
Santa FE V6 -02 (Frun)
Zuka -87 (Min)
I 10 -08 (Min)

7
Hei

Igjen takk.....

det stemmer det du her sier: Kupefläkten = vifta

Jeg hadde ute viftemotoren og smurte lagrene og gjorde reint ankeret, så den skal være bra nå, og da gikk jeg og over alle kontakt-punkt og jordinger som jeg fant... får bare håpe dette hjelper....

men det er så, i det lyset kommer, så kommer også viften.... de har konsekvent fulgt hverandre de to feilene... merkelige greier det der.....