Hej hej
Har gått och köpt min allra första Hyundai. Det blev en Tucson V6 automat från 2005. Hade en Volvo V50 innan men den blev så trång när det skulle in barnstol och grejjer i den och efter en provtur i Tucsonen så var jag helt såld.
På vägen hem med bilen satt jag bara och njöt, i jämförelse med Volvon så är komforten enormt mycket högre. Att den sen har en väldigt trevlig automatlåda och farthållare hjälper ju till en hel del också.
Kul med en bil i den prisklassen som känns så gedigen, det trodde jag verkligen inte innan jag var iväg och kollade på den.
Väldigt kul med ett bra forum också, det är alltid ett strålande sätt att hitta mycket bra information på.
Ha det gott
H/ Harry
Annons
3
Hej Hillside Harry och mycket välkommen till Forumet!
Grattis till ett bra bilköp! :biggrin:
Har sagt det tidigare - påfallande många går från en Volvo till HyundaiSUV...?
Det måste ju bero på något!?
Glöm inte att kika igenom de "dolda" sidorna också; "Funderingar och Svammel" / "Projekt- och Bilarkivet"...!

Grattis till ett bra bilköp! :biggrin:
Har sagt det tidigare - påfallande många går från en Volvo till HyundaiSUV...?
Det måste ju bero på något!?
Glöm inte att kika igenom de "dolda" sidorna också; "Funderingar och Svammel" / "Projekt- och Bilarkivet"...!
181 Skäreläjan
Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)
"Ditt hem är där din katt är...!"
4
Skapelsen är mörkblå metallic till färgen och är utsmyckad med en rejäl grillguard och snajsiga rör under trösklarna (vad de nu kallas).
Att många lämnar Volvo, framför allt de senare modellerna som V50, S40 och C30 tror jag inte alls är konstigt. Den kvalitet som fanns i de äldre Volvo-bilarna är helt borta. Jag var faktiskt lite skeptisk till Huyndai från början men efter att ha läst massor både här och på andra sidor på nätet så tyckte jag att det var värt att testa.
Det absolut bästa med tucsonen tycker jag är att inredningen är så flexibel samt att allt (om än något plastigt) sitter fast och inte knakar och vibrerar.
Sen får man allt lite storhetsvansinne när man kliver upp i en bilen och ser den blanka grillguarden som sticker upp litegrann över huven.
Härliga tider...
H/ Harry
Att många lämnar Volvo, framför allt de senare modellerna som V50, S40 och C30 tror jag inte alls är konstigt. Den kvalitet som fanns i de äldre Volvo-bilarna är helt borta. Jag var faktiskt lite skeptisk till Huyndai från början men efter att ha läst massor både här och på andra sidor på nätet så tyckte jag att det var värt att testa.
Det absolut bästa med tucsonen tycker jag är att inredningen är så flexibel samt att allt (om än något plastigt) sitter fast och inte knakar och vibrerar.
Sen får man allt lite storhetsvansinne när man kliver upp i en bilen och ser den blanka grillguarden som sticker upp litegrann över huven.
Härliga tider...
H/ Harry
5
Hej Hillside Harry!
Grattis till bilen.
Jag gick själv från en Volvo S60 i Nov 05 till en Blåmetallic Tucson, även den utrustad med stor krombåge i fronten, takspoiler och kromade sidebars.
Visst känns det bra att få sitta framför ratten och kunna se över taken på många andra bilar.
// Lennart
Grattis till bilen.
Jag gick själv från en Volvo S60 i Nov 05 till en Blåmetallic Tucson, även den utrustad med stor krombåge i fronten, takspoiler och kromade sidebars.
Visst känns det bra att få sitta framför ratten och kunna se över taken på många andra bilar.
// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600
VW Amarok -12
Yamaha 1600
6
Välkommen till forumet Harry.. 
själv så bytte jag märke från volvo till hyundai
sedan följde släkten med och nu åker de flesta Hyundai också.
På torsdag får även svärfar sin nya i30 och han lämnar Volvo familjen också.. (V70n -04a)
för 10 år sedan skrattade jag åt en Hyundai men idag så är det bara ett bilmärke som gäller!!!
själv så bytte jag märke från volvo till hyundai
sedan följde släkten med och nu åker de flesta Hyundai också.
På torsdag får även svärfar sin nya i30 och han lämnar Volvo familjen också.. (V70n -04a)
för 10 år sedan skrattade jag åt en Hyundai men idag så är det bara ett bilmärke som gäller!!!
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.