Annons

Köpa Santa Fe??

1
Har tagit in offert från 2 återförsäljare på Santa Fe -05 2,7 Aut GLS Exclusive med i princip all utr, inkl 18 " hjul kromade rör på sidorna samt stora frontbågen. Priset jag fått är ca 276.000, vilket verkar vara ok. Det som jag är lite skeptisk mot är bensinförbrukningen som jag har hittat lite olkia uppgifter om. Allt från 11,4 -16,5 l/100 km. Nån som har erfarenhet av denna modell?
Annons

2
Lite klent med svar i denna frågan, så Forumarkivarien har plockat upp en tråd från det tidigare forumet - hoppas du är hjälpt av detta, "city 69":


Repris från tidigare forum:
Jonas

1,19 i förbrukning på min begagnade -03 (ny för mig) som gått 2700 mil.
90% motorvägsfart 120 km/h i jämn fart med fulldubbade Hakkepelitta....


oj oj oj vad skönt den går, tycker också den är mycket rappare än min gamla 2,4 men det sägs ju att 0-100 ska gå lika fort..

underbar bil.....






Grusrally

Jo visst fasen går dom fint v6 orna ..Har själv en -01 som jag är hel nöjd med ...Fick min att dra ca 1.12 blandad körning ..Men det var med sommar däcken på ...







Sante

Hur kör ni??
med farthållaren ställd på 95 blev det litern exakt med sommardäck mellan Uppsala – Bjursås






Grusrally

Jag har ganska tung höger fot .Så jag lär då aldrig kunna få min bil till att gå på en liter milen ..Men när du skrev att din tog 1 liter milen så fattar jag det som att den var landsvägskörning och inte blandad med rödljus och stadskörning inblandad...och svar på det Jonas skrev om att han tycker sin nya v6 är rappare så håller jag fullt med ..testade två stycken 2.4 or innan jag köpte min v6a ...Och den är rappare i omkörningar vid lite högre farter .Och svarar betydligt mycke bättre vid gaspådrag ..0-100 är inte en siffra man skall stirra sig blind på







Swedefe

Ni snackar siffror som jag har svårt att klå med min diesel...







Grusrally

Hum låter konstigt men men .. ???Mina siffror som jag har skrivet ner var när jag testade bilen för att se hur snålt jag kunder få den att gå ..Men när jag kör som jag brukar lite i skogen när jag jagar och allmänt blandad körning så ligger den på 1.3liter milen

Köpa Santa Fe??

4
Hallå city69

Jag åker en Santa 2,7 jag har ingen erfarenhet av ren stadskörning
men med blandad körning så vill den ha ca:1,22 vintertid med dubbade vinterhjul och inte alltför hårda gaspådrag

Sante/

Re: Köpa Santa Fe??

5
city69 skrev:Har tagit in offert från 2 återförsäljare på Santa Fe -05 2,7 Aut GLS Exclusive med i princip all utr, inkl 18 " hjul kromade rör på sidorna samt stora frontbågen. Priset jag fått är ca 276.000, vilket verkar vara ok. Det som jag är lite skeptisk mot är bensinförbrukningen som jag har hittat lite olkia uppgifter om. Allt från 11,4 -16,5 l/100 km. Nån som har erfarenhet av denna modell?
-Du undrar om någon har erfarenhet av denna modell? Jag förmodar att Du menar modell på bilen? :D

Om Du gått igenom inläggen på forumet, så tror jag att Du funnit (precis som jag) att det oftast är skomodellen som är tyngst :idea: vägande parameter när bränsleförbrukningen skall redovisas.

Min 2,7:a går för det mesta på ca: 1,05 - 1,15 (blandad körn. i storgbg.omr.) när hustruns försiktiga 37:or vilar på gaspedalen. Då är hon förstås inte alltid först iväg när det slår om till grönt, utan att för den skull vara en fegis.

PS!! 18" är ruskigt kaxigt. Berätta gärna om det blir skuttigt att åka på så kaxiga puckar.

//Santaclaus