Annons

Ny Santa fe ägare

1
Hej på er alla.

Då va det dags och skicka vidare min gamla trotjänare Volvo S80 -00 till en förhoppningsvis lika lycklig bilägare som jag är nu med min nya pärla.

Min nya bil blev en Hyundai Santa Fe 2,2 CRDI Vit Sailing edition -07 med ca 6000 mil på mätaren och Svart skinn.

Måste medge att varje morgon som man går till garaget så é det med ett leende på läpparna och än så länge känns det hel rätt med denna bil. Första gången det känns som att jag är ute och kör med husvagnen och inte tvärt om :D . Helt Underbar dragbil måste jag medge och ljusår bättre än S80’n.

Kollade runt på nätet om all möjlig information och hittade detta ypperliga forum som jag blivit väldigt imponerad av. Här verkar det finnas ganska så mycket samlad kunskap och människor som brinner för Santorna vilket är mycket glädjande för oss som gillar teknik och att skruva lite själv.
En fråga som jag fick svar på direkt var, varför lock up’en inte lägger i på 5an förrän man uppnått rätt temp på motor och låda och att det inte var min växellåda som spelade ett spratt just på dom nu lite kyligare mornarna.

Jobb som står på kö nu är rostskydd och motorvärmare samt ev. extralysen. ( har ännu inte bestämmt mig om det skall bli en frontbåge eller ej )

Ha det gott och hopps vi hörs mer inne på forumet.
Mvh/
Sailor

HYUNDAI SANTA FE 2.2 A5 CRDI
Vit Sailing Edition -07 Automat Svart skinn
Tabbert Comtesse 560E
VW Caddy -06 TDI (frun)
Annons

2
Hejåvälkommen Sailor!! :D :D

Kul att du gillar bilen och forumet! Då är det bara bilderna vi väntar på vartefter... :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
Hej och mycket välkommen till Forumet, Sailor! :D :D
Mycket klokt att tänka på en ordentlig rostskyddsbehandling! :idea: :!:
Då vi bytte från SM-Santan (-03:a) till CM-Santan 2006, fanns inte det utbudet av bågar som finns idag, därför har vi ingen på vår... :roll:
Den här t ex tycker jag är snygg... http://www.koreanautoimports.com/store/ ... cts_id=173
Men extralysen har vi...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=872
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Tack för din synpunkt.
Förmodar att man måste nog tänka över hurvida man skall montera båge eller ej :? ...tycker faktiskt den är snygg orginal oxå men visst går det åt lyse här i dom Smålänska skogarna nu när mörkret börjar smyga sig på.
Men det går ju faktiskt att lösa med en EX 3000 ultra ramp som du har gjort.
Har du 100w i dom och hur funkar det isf med generatorn den kan väl knappt palla med det?
Mvh/
Sailor

HYUNDAI SANTA FE 2.2 A5 CRDI
Vit Sailing Edition -07 Automat Svart skinn
Tabbert Comtesse 560E
VW Caddy -06 TDI (frun)

6
Sailor skrev: Har du 100w i dom och hur funkar det isf med generatorn den kan väl knappt palla med det?
Jodå, det är 6x100 Watt, och har inte haft några som helst problem! :biggrin:
Tycker dessutom att de ger ett h--es ljus...! :shock: 8) :biggrin: :biggrin:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"