Annons

Navigator

1
Är det någon som vet vart den integrerade navigatorn tog vägen?

När tex. Vi Bilägare tästade IX35 2010-02-24 hade bilen navigator.

På alla reklam och infobilder om IX35 från svenska Hyundai är det inredningen med navigatorpaket som visas.
Bilen kan köpas med navigator utomlands men inte i sverige.
Är det någon som vet varför den inte kan fås i detta utförande i sverige

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600
Annons

3
Tack ClasseClas för länken, den har jag inte sett tidigare.

Jag pratade med flera återförsäljare innan jag beställde min IX35 och svaret jag fick då var att den inte fanns att få med navigator.

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

4
Intressant läsning.
Man kan ju inte annat än smågarva undrar hur mycket försäljarna vet om sina egna bilmodeller egentligen.
Jag frågade när jag beställde min ix35:a sport om man kunde välja till panoramaglastaket men ikke det kan man inte sa försäljaren, sedan undrade jag om diesel värmaren det kostar nog mer än det smakar fick jag till svar (ca:20.000:- fick jag till slut till svar) verkar onekligen mycket tycker jag då andra märken är betydligt billigare.
Till firmabilen som jag kör kostade den drygt 5.000:- en vw caddy -10.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

8
Visst vill man ha så mycket utrustning - och det mesta "integrerat" som man kan - men och inte ett utan många men - vad det gäller navigator framförallt!
En GPS i systemet ger en snygg motering m.m. och det verkar flott!
MEN vad får du för någon GPS på detta sättet? Det skiljer ljusår mellan det som de olika bilfabrikaten stoppar in!
Det gäller alltså att kolla: vad klarar den GPS (navigator) av som levereras?
En kamrat till mej har en fabriksmonterad GPS i sin AUDI från 2007. Denna har INGEN automatisk uppdatering och fungerar sämre än min Garmin fr Clas Olsson för 1.150:-. Han måste köpa uppdateringar i efterhand och dessutom ha besväret med att tanka ner via datorn hemma och sedan koppla in sig i bilen!
Inte ens vid AUDI's dyra service uppdateras navigatorn!

Jag måste erkänna att jag inte har mycket nytta av GPS i vardagslag. Jobbar inte som försäljare och har god lokalkännedom, men ibland kan det vara bra att ha en när man skall hitta "guldkornen" i tillvaron - man blivit tipsad om!

Jag är ingen teknik-nisse - därför undrar jag om det är värt pengarna?
För er som verkligen behöver det - köp en riktigt skarp GPS någon annanstans och ta den med dej - så den inte blir stulen!
Kram
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009