Annons

16
hbg skrev:
Stina skrev:
svintoleffe skrev:Subaru har ochså problem me o få fram bilar vet jag,. har man otur där o vill ha en speciell färg, då kan man få vänta många månader tyvär.
Står nu i valet och kvalet. Min bil "kan" komma i augusti men i värsta fall fjärde kvartalet. Men som vanligt inga besked. Hyundais huvudkontor "sucks".
Har av min återförsäljare blivit erbjuden en exklusive diesel och vet nu varken fram eller bak. Om jag vill ha en bil före sommarn måste jag slå till men det blir typ 60 000 lappar extra. Någon som har goda råd?
Vill du ha en diesel ?
Fråga din säljare om han kan ge dig en lånebil tills din kommer

Jag har ju min inbytesbil en Tuscon 2007 så det är inget problem men när man väl bestämt sig för ny bil vill man ju inte vänta så här länge. Beställde den i mars och får i bästa fall den i augusti eller kanske även senare.
Blir både annan färg och som sagt diesel å andra sidan var den ju urlyxig med läder och med soltak och rubbet. Har aldrig haft diesel förut. Några nackdelar mer än att skatten är dyrare?
Annons

17
Det är rent ut sagt skandalöst med den väntetiden, jag fick ett liknande svar av min säljare beställde min 1 April och fick en första prel tid mån skifte Maj/Jun och nu säger han i bästa fall någon gång i Aug.

Bilen jag beställt är en Ix35 sport med stora dieselmotorn och manuell vxl låda piston grey, blir ännu mer konfunderad av att det är en firma i älvsborg som har en exakt sådan till salu, så de verkar ju som några är tillverkade ivarjefall.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

18
men hur går det med inbytes priset om ni får vänta så länge ?
era bilar kommer ju att gå endel mer mil än vad dom gått när ni gjorde affären
Tucson V6 Excl. 2005
Preems bäste vän

19
Fenix skrev:Det är rent ut sagt skandalöst med den väntetiden, jag fick ett liknande svar av min säljare beställde min 1 April och fick en första prel tid mån skifte Maj/Jun och nu säger han i bästa fall någon gång i Aug.

Bilen jag beställt är en Ix35 sport med stora dieselmotorn och manuell vxl låda piston grey, blir ännu mer konfunderad av att det är en firma i älvsborg som har en exakt sådan till salu, så de verkar ju som några är tillverkade ivarjefall.
Min ursprungliga bil var en sport piston grey bensin
men jag har nu blivit erbjuden en vit elegant med diesel och automat och jag nappar nog, eftersom den ursprungliga bilen som sagt är här i augusti alt oktober
Jo, det är skandalöst och herrarna i Stockholm bara ignorerar mig. men jag har nu fått epostadress både till kontoret i Europa OCH i Korea och tänker vända mig dit. Detta är höjden av ignorans. Hur många kommer att lämna Hyundai?

20
hbg skrev:men hur går det med inbytes priset om ni får vänta så länge ?
era bilar kommer ju att gå endel mer mil än vad dom gått när ni gjorde affären
Ja här är ju återförsäljarna de stora förlorarna. Jag skrev kontrakt i mars och mitt inbytespris gäller men han lär ju förlora några kronor när bilen väl står i hans hall

21
Exakt den frågan tog jag med min säljare, i och med att kontrakt är skrivet så drabbas inte jag som kund utan det är bilfirman som får ta smällen.
Kanske kompenseras de av Hyundai på något sätt men vad vet jag.
Hyundai ix35 M6 -11
Hyundai i20 GO 1,2 -14

22
Det var ju ingen rolig läsning här...
Måste kolla med min säljare när vi kan få en ix35:a, om vi nu beställer en sådan.
Börjar förstå varför han bad om flera alternativ - men vi har bara provkört stora dieseln än. Man köper ju inte grisen i säcken. Jag tror att en bensinversion, Comfort Plus, passar oss bäst.