Annons

Hej alla !!

1
Är ny här fast utan bil än så länge kan nämligen inte bestämma mig för om det är Santa Fe eller Tucson som gäller för mig. Hittade forumet och smög runt o läste lite innan jag reggade mig. Himla tacksam för svar o råd angående bilmodell osv, kravspecen kommer här nedan....

4wd eller iaf AWD
Bensin
Helst automat
Skinn
Inte mer än 10000 mil
Gärna båge o steps
maxpris 140K

Nåt mer ni undrar så hör bara av er ska kanske tillägga att jag är 194cm över havet o väger ca 110kg får jag plats ?
Annons

2
Hejåvälkommen Zab! :D :D

Själv är jag 200cm lång och sitter utan problem i Santa Fe CM. Santa Fe SM är precis på håret vad gäller benutrymmet för mig. Tucson kan jag inte uttala om, men de är rymliga i kupén. Du får åka till en handlare och provsitta en begbil och komma underfund med om sittutrymmet är OK.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

4
Hej och mycket välkommen till Forumet, Zab! :D :D
Helt rätt att regga sig för en koll på Forumet innan man handlar! :D :D

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Hej Zab, välkommen till detta förträffliga forum.

Jag har kört Tucson i över 4 år och trivdes utmärkt med bilen. Är helt säker på att den räcker till utrymmesmässigt även för stora karlar.
Nackdelen med en Tucson är att den fyrcylindriga bensinaren är alldeles för klen och en V6a med automat dricker som ett fyllesvin.
Om man inte har problem med hög bränsleförbrukning är en Tucson V6 aut ett bra val, mycket bil för pengarna. Ett ännu bättre val tycker jag är en Tucson med dieselmotor.
http://www.blocket.se/vasterbotten/Hyun ... m?ca=7&w=3


// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

10
Välkommen till forumet Zab..

Ang längden så har cm santan med elstol den finessen att du kan höja sittdelen i framkant så du får avlastning av benen när du kör...
funkar dock bara på de stolar som har elstyrning :(..

Lycka till.. / Martin.n ;)
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.