Annons

en dragbil värd namnet.

1
Hej allihop. Är ganska nybliven santa fe ägare. var dags att byta ut den gamla ford explorer v6 från 1997 då bränsle kostnaderna översteg 6000 i månaden. slog till på en exlusive 2007a crdi. Vilken kärra! har allt man kan önska sig, Skinn, aut, svarta rutor, regnsensor mm mm desutom var det en av få suvar som klarar att dra 2000kilo utan att häva i sig massa bränsle. Har nu dessutom kompletterat med en 185hk effektbox så nu är det ryt i maskin.Kör på ca 0,6 blandad körning och med stora boj släpet ca 0,8 så det får man se som klart godkänt. Samt stylat med lite bredare 18 tummare.
Bild
Bild
santa fe exclusive crdi 2007
Annons

2
Snyggt ekipage! Grattis :D
Och bilder dessutom! Nu blir Läjan glad! :mrgreen:
Hälsningar opticrob

Hade en Santa Fe 2,4 -03 GL med
Rejsiga luftintag istället för dimmiga lampor!

4
Hej och mycket välkommen till Forumet, Quarterryttare! :D :D
Stort grattis till ett mycket gott bilval! :D :D
Riktigt snygg måste jag säga - och visst gillar jag bilderna...! 8)

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Jag kan bara instämma bättre dragbil har jag aldrig haft. JAg har en -02 v6 så den drar ju lite mer soppa tyvärr men ingen större skillnad med släp. Körde 2 nordsvenskar i släpet och bilen drar 1,1 i vanliga fall och drog 1,3 med den lasten det var jag mkt nöjd med. Önskar jag hade råd att köpa en nyare för att få billigare driftskostnad. Tyvärr har dom ju så små bagage så jag behöver nog se mig om efter en annan bil för att få plats med hundar.

Med bättre dragbil har jag aldrig haft :D
Keijke