Annons

16
( Once upon a time in the wild wild west...! :lol: :smoking: :badgrin: )

"Märkning" av kärran är ju att föredra...! :idea: :D
Bild

Närbild:
Bild
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"
Annons

17
Skäreläjan skrev:
nimbusen skrev: smart lösning och framför allt praktiskt Hälsar nimbusen !
Tack Nimbusen!
Riktigt roligt att se dig här på Forumet igen!
Ha det så gott - vi höres! :D :D



Man kan ju inte bara ligga i hängmattan. Jag tycker att din idé är värt mer än 1 omdöme och tillika en viss reaktion från oss andra så jag ger dig 5st huyndai-kepsar för ditt inlägg ! kommer nog att "plagga" din idé !!! :D :D :D

18
det jag tänkte mest på är att risken finns att lastar man hyfsat tungt så slår man sönder förvaringsutrymmerna vid en fartbula eller så det är nog en nackdel tyvär.

För övrigt så var det riktigt smart byggt o snyggt.
kör volvo v70 n 2,4t

19
svintoleffe skrev:det jag tänkte mest på är att risken finns att lastar man hyfsat tungt så slår man sönder förvaringsutrymmerna vid en fartbula eller så det är nog en nackdel tyvär.

För övrigt så var det riktigt smart byggt o snyggt.
Tack, Leffe!
Har testat med last på nära tonnet (olovligen förstås - kärran lastar bara 560 Kg), och då "lastboxen" bara är en dryg tum lägre än bakstammen där ljusen sitter, går det helt klart...
Om man bygger en dylik låda, får den inte bli för nära marken såklart, men den rymmer ju en hel del ändå! :D :D
Det blir ju för min del mest häckklipp och trädgårdsavfall, så totalvikten är inget problem nu heller... :wink:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

20
Härligt Läjan! :D

Var har du cowboyhatten då? :wink: :wink: :roll:
Senast redigerad av ClasseClas den 04 jul 2011, 00:40, redigerad totalt 1 gånger.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

21
ClasseClas skrev:Härligt Läjan! :D

Var du cowboyhatten då? :wink: :wink: :roll:
Tänkte jag skulle få låna Petroffs... :lol: :lol:
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

22
Det där var en riktigt snygg påbyggnad. Har varit inne på att göra ngt liknande fast av såna där gallerkompostnät, men det där ser ju lite rejälare ut förstås.
Vad väger påbyggnaden?

Bytt dekaltrim på vagnen också ser jag :-)
Anders ;-)
Former owner of: 2007 CM/V6/Exclusive -7, Gun metal, "Stockholm Edition"


Bra att ha länkar:
Accent
Santa Fé (SM)
Santa Fé (CM)
Tucson (JM)

23
anders skrev:Det där var en riktigt snygg påbyggnad. Har varit inne på att göra ngt liknande fast av såna där gallerkompostnät, men det där ser ju lite rejälare ut förstås.
Vad väger påbyggnaden?

Bytt dekaltrim på vagnen också ser jag :-)
Ursäkta senfärdigheten Anders... :oops:
Det mesta av planken hade jag liggandes sedan tidigare, hade funderingar länge och väl på hur
jag skulle gå tillväga - då jag plötsligt en dag fann att hörnstolparna på ett par gamla sänggavlar passade precis i hörnen på kärran!:shock:
Det där mässingsblanka du ser i hörnen här:
Bild
Jag tror inte det väger så mycket som det ser ut som, jag lyfter iallafall en sida ganska obehindrat, och totalt själ det väl inte mer än cirkus 60-70 Kg skulle jag tro.
Av totalvikten 750 Kg väger kärran 190, och jag lastar sällan (läs: aldrig) mer än det nästan halvtonnet som blir över med bygget då... :wink: :wink:

"Dekaltrim" ja jo... Hela kärran är lackad med silvergrå Hammarlack.
Jag sparade bara 4P-dekalerna, och sen hade jag en sån där "mall" (Vaddetnuheterigen :oops: :? ) och lite mörkblå färg...
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"