Annons
Annons

17
Hej, du får bäst ljusbyte med 4300K. Rekommenderar det framför 6000K faktiskt.

Jag köpte från Kina, http://www.vvme.com, och det kitet har funkat bra hittills. Det blir stor skillnad på halvljuset.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

18
Det är som ClasseClas säger 4300K ger mest ljus i Lumen räknat, sedan är det hur man själv upplever olika ljus.
4300K har ett litet gulare ljus än 6000K som får lite blåstick i sig.
Själv föredrar jag 6000K eftersom det är vitare än 4300K.
Santan har inte ljusövervakning, om den har CanBus vet jag inte.
CanBus är bussen mellan bilens olika datorer och har inget med ljusövervakningen att göra
Xenonkungen är helt ok, även Xenonhuset är bra att göra affär med.
Jag har köpt flera xenonsatser från Xenonhuset det har aldrig varit problem med att få ev.felaktiga lampor eller ballaster utbytta.

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

20
Hur ar det med besiktningen is Sverige om man byter xenonljus? Halvljus ar godkannt till xenon, men de behover högtrycksspolning på glaset eller hur?
2011 Santa Fe 2.2 CRDi e-VGT
R MLX 4WD

21
Det går inte att besiktiga med xenon, man får byta till H7 då.
Måste finnas bla nivålägesgivare på bakaxeln+ andra grejor.
Bilen är ej typad med sådana lampor.
Mvh Kurvan
Hyundai ix35 2.0 CRDi-R M6 Comfort+ 2012
Hänger med ibland: Hobby 720 Ukfe -10

22
kurvan skrev:Det går inte att besiktiga med xenon, man får byta till H7 då.
Måste finnas bla nivålägesgivare på bakaxeln+ andra grejor.
Bilen är ej typad med sådana lampor.
Mvh Kurvan
Tror att man måste ha lamprengöring också..... precis som jock säger.
Jag byter bara ut halvljuset till vanlig h7:a när jag besiktar.
Dom brydde sig inte om att jag hade xenon i helljuset.
Ska tillägga att jag inte kör med xenon i helljuset längre pga upptändningstiden, behöver det inte heller efter att jag konverterade mina x-ljus 8)
Santa Fe Crdi C7 A5 -06

24
JohanT skrev:OK, menar ni alltså att ni "konverterar tillbaka" eller räcker det med att byta lampan endast???
Tag bara ur xenonlamporna och kopplar ur ballasterna ifrån kontakterna och sätter dit dom vanliga lamporna och kopplar in dom som det var från början (original).
Jag lät ballasterna sitta kvar under besiktningen.
Besiktningsmännen/kvinnorna förstår nog att man byter när man kommer hem men det är ju inget dom kan "sätta" dit dig för...
Santa Fe Crdi C7 A5 -06

25
Hei

jeg kjører med orginale xenon i nærlys, samt konverterte fjernlys og ekstralys, og er svært fornøyd med lyset. Har to Bosch rally 225 big-knick som jo lyser godt.

Opplever ikke opptenningstiden som noe problem, da det umiddelbart er bra med lys når man veksler over på fjernlys, men det endrer farge, og blir mye sterkere etter noen sekunder.

26
upptändningstiderna kanske minskar något om man köper en lite dyrare xenonsats?
Har slimballaster på extraljusen och dom tänds nog lite fortare än lamporna till basic-kittet...... :?
Santa Fe Crdi C7 A5 -06

27
Nu har jag fått mitt Kina kit:



Gick som en dans att installera förutom att det var trångt att få in lampan i lamphuset precis som vanligt (med H7). Skruvade fast ballasterna i sidan på de svarta plastventilerna som ligger längs insidan av grillen.

Enda smolket är att en lampa flimrar lite, märks mest när man står still och har något att lysa på. Den andra gör det inte så något är helt klart defekt även om det inte är något problem att köra mm.

Kontaktade inköpsstället och inga problem att skicka tillbaka och få ny, men då har jag ju inga lysen :cry: så funderar på att beställa ett kit till och sedan byta den trasiga lampan/ballasten och lämna tillbaka ett kit.
------------------------
Santa Fé 2.2 CRDi