Annons

Trimchip till i40 115 hk/tdi

1
Jag har själv tittat runt på olika trimmares alternativ av chipning av min bil. Någon som har exempel på lyckade sådana ?. Inte lätt att veta vad man skall välja då priserna varierar kraftigt. Såvitt jag vet så finner jag inga som omprogrammerar bilens eget styrdon utan det som gäller verkar vara boxar som "lurar" bilens eget system. BSR har inget för Hyundai ännu - annars så hade jag nog valt dom då jag har bytt programvara i min V70 2001:a.
Annons

3
Provkörde båda och kunde inte märka ngn skillnad i vrid på dom båda motorerna - dom är identiska sånärsom på trimningsgrad. Gjorde också en kanonaffär på en lagerbil med rätt färg. Tycker att den vanliga "Select" hade dom sakerna som jag efterlyste. Jag har mao inte Xenonljus i min bil och kan absolut inte klaga på ljuset - funkar alldeles utmärkt..

4
tete skrev:Provkörde båda och kunde inte märka ngn skillnad i vrid på dom båda motorerna - dom är identiska sånärsom på trimningsgrad. Gjorde också en kanonaffär på en lagerbil med rätt färg. Tycker att den vanliga "Select" hade dom sakerna som jag efterlyste. Jag har mao inte Xenonljus i min bil och kan absolut inte klaga på ljuset - funkar alldeles utmärkt..


Okej men varför chippa då? och sen finns det ju en risk att dina 5års nybilgaranti försvinner som ett brev på posten. Om nu inte återförsäljaren tillåter trim, men då kräves det nog att dom säljer grejorna och monterar.

5
Ja nu var det kanske frågan varför det gällde. Varför köper folk nya bilar, varför åker man till månen, varför valde man Håkan Juholt till sossarnas partiledare osv osv.

Det enkla svaret är.......:

För att man kan.......