Annons

Brukar du leka Polis i trafiken?

Omröstningen slutade 02 feb 2006, 10:47 Du kan välja upp till 1 alternativ

Ja!
Antal röster: 3 (16%)
Nej!
Antal röster: 6 (32%)
Oftast
Antal röster: 2 (11%)
Sällan
Antal röster: 8 (42%)
Antal röster: 19

Januari 2006 - "Brukar du leka Polis i trafiken?"

1
Månadsomröstningarna är tillbaka igen "på allmän begäran",
men mest för att det är valår och vi behöver träning...

Ligg och bubbla under ytan och nöj dig med att klicka anonymt i "röstringen"
eller utveckla ditt resonomang i omröstningstråden - ditt val!

OBS!
För att kunna rösta krävs att man är registrerad, och inloggad!
Kanske det som krävs för att just du skall hoppa in i gemenskapen?

Första frågan blir:
"Brukar du leka Polis i trafiken?"

Spontanreaktionen blir säkert: Oh nej då, inte jag!
...men rannsaka dig själv lite granna:


- blinkar du åt bilister som olagligen inte har halvljusen på?

- blinkar du åt bilister som olagligen har dimljusen på?

- svänger du ut på vägrenen efter en omkörning för att visa den omkörde att vägrenen faktist bär, och det var där han borde kört själv?

- ringer du dina "kollegor" om du upptäcker en bil som framförs som om föraren vore onykter?

- upprörs du över bilar i trafiken med ogiltigt skattekvitto?

- känner du dig personligt berörd av dekalen "Skjut en snut"

- tar du dig tid att skriva lappar till förare av bilar som parkerar klantigt?

- anser du att man kan ta sig rätten att skapa en "rullande blockad" för att skapa bättre flyt i trafiken?
(se denna tråden för förklaring - ni som inte är inloggade)
http://www.santafesweden.se/phpbb/viewtopic.php?t=310

Observera - att bara glida runt med blåtonade extraljus, blå parkeringsljus eller spolarmunstycken med små söta blå lysdioder i räknas inte som att "leka Polis" :mrgreen:


Röstfiskaren
Annons

2
Jag tror att min röst hamnar på: Sällan.
Motiveringen nedan styrker mitt val. Har jag rätt eller fel?

- blinkar du åt bilister som olagligen inte har halvljusen på?

Ja, det händer nog ibland, MEN DET BEROR ENBART PÅ ATT EN DEL ID--TER INTE VET ATT DE KÖR UTAN LJUS, oftast pga att bilen är paralellinförd till Sverige

- blinkar du åt bilister som olagligen har dimljusen på?

Nej, om han vill framstå som en tönt är det upp till honom. (oftast en honom runt 40 bast med tjänstebil) Vaddå fördomsfull? :oops:

- svänger du ut på vägrenen efter en omkörning för att visa den omkörde att vägrenen faktist bär, och det var där han borde kört själv?

Nej

- ringer du dina "kollegor" om du upptäcker en bil som framförs som om föraren vore onykter?

JA! Det är mitt liv rattfyllona riskerar. Jag vill inte bli en siffra i statistiken.

- upprörs du över bilar i trafiken med ogiltigt skattekvitto?

Nej

- känner du dig personligt berörd av dekalen "Skjut en snut"

Nej, men jag blir glad när jag ser dekalen "Förbjud sportradion"

- tar du dig tid att skriva lappar till förare av bilar som parkerar klantigt?

Nej

- anser du att man kan ta sig rätten att skapa en "rullande blockad" för att skapa bättre flyt i trafiken?

JA!
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

3
Jag tror att min röst hamnar på: Sällan.
Motiveringen nedan styrker mitt val. Har jag rätt eller fel?

- blinkar du åt bilister som olagligen inte har halvljusen på?

Ja, det händer nog ibland, MEN DET BEROR ENBART PÅ ATT EN DEL ID--TER INTE VET ATT DE KÖR UTAN LJUS, oftast pga att bilen är paralellinförd till Sverige

- blinkar du åt bilister som olagligen har dimljusen på?

Nej, om han vill framstå som en tönt är det upp till honom. (oftast en honom runt 40 bast med tjänstebil) Vaddå fördomsfull? Embarassed

- svänger du ut på vägrenen efter en omkörning för att visa den omkörde att vägrenen faktist bär, och det var där han borde kört själv?

Nej

- ringer du dina "kollegor" om du upptäcker en bil som framförs som om föraren vore onykter?

JA! Det är mitt liv rattfyllona riskerar. Jag vill inte bli en siffra i statistiken.

- upprörs du över bilar i trafiken med ogiltigt skattekvitto?

Nej

- känner du dig personligt berörd av dekalen "Skjut en snut"

Nej, men jag blir glad när jag ser dekalen "Förbjud sportradion"

- tar du dig tid att skriva lappar till förare av bilar som parkerar klantigt?

Nej

- anser du att man kan ta sig rätten att skapa en "rullande blockad" för att skapa bättre flyt i trafiken?

JA!


Instämmer helt med föregående skrivare , framförallt det om Sportradion ! :P

4
Men ärligt, "Navstar"...?

Konsensus är nog fa..ktiskt det tråkigaste tillståndet som finns!
Hålla med? Hur tusan skall det kunna bli liv i luckan då!? :wink:

Nä, här kommer mitt statement:

Undertecknad är äkta ärkepolis i trafiken!
Faktiskt förordnad av Kunglig Majt. att "stoppa och dirigera civil och militär trafik inom underhållsbataljons område, eller varhelst problem må uppstå" . Eller nåt... :roll:

Dock bara i krig eller under repövning - men jag stödjer mig på taktiklektionerna som hävdade att en "skymningszon" kommer att föregå den egentliga krigsförklaringen, med ett "krigsliknande tillstånd" fyllt av sabotage, sprängningar och lönnmord av nyckelpersoner.
Där har vi varit länge!


Jag laddar ner och skriver ut listan över nattens stulna bilar från Larmtjänsts hemsida varje morgon, jag smygfotograferar alla bilar som tankar samtidigt som mig - ifall någon av dem skulle smita från betalningen - samtidigt som jag snörper på munnen och kommenterar deras däcksstatus; "Dig skulle jag inte vilja möta när det är halt"

Jag blänger surt på dem som talar i telefon utan handsfree, och gasar gärna på när dom kör om mig på motorvägen så jag hamnar i deras döda vinkel. När dom sedan svänger tillbaka in i högerfilen så nästan krockar dom med mig och där hänger jag mig på hornet bara för att visa hur ouppmärksam man blir när man talar i telefon, utan handsfree dessutom.

Tyvärr har inte Länstrafikgruppen kvar sina blågröna overaller längre, jag provade en sådan på överskottslagret för länge sedan.
Inte riktigt min storlek så den skar upp i grenen lite grann.
Kändes skönt, lite manligt sådär.


Swatfe

5
Swedefe skrev:
... jag smygfotograferar...

Tyvärr har inte Länstrafikgruppen kvar sina blågröna overaller längre, jag provade en sådan på överskottslagret för länge sedan.
Inte riktigt min storlek så den skar upp i grenen lite grann.
Kändes skönt, lite manligt sådär.


Swatfe
Jag hoppas verkligen att kameran kom till pass här! JAG VILL SE BILDER PÅ DETTA!!!

:wink:
Stahl

6
Stahl skrev: JAG VILL SE BILDER PÅ DETTA!!!
Såå...??? Bilder? Inget du vill uppleva IRL alltså...?

Kan inte klandra dig - lade upp en ny avatar istället, som bättre "speglar" min livssituation...


Swedefe :mrgreen:

7
Jajamän, jag leker polis!

Jag är notorisk helljusblinkare åt alla som kör utan halvljuset påslaget. Ofta brukar jag dessutom visa med handen vridande -slå på spisplattan- rörelser att de ska slå på lyset! Just det visarhandgreppet lärde jag mig i Frankrike under en semesterresa -86 när jag hade min SAAB 9000i. Då ville fransmännen att jag skulle stänga av halvljuset/varselljuset, något som inte gick på den bilen med mindre att man skulle rycka lös ngn säkring. Jag sket väl i det för jag hade kollat i förväg att det var tillåtet att köra med halvljus i Frankrike. Många var det som vinkade åt mig å vred med handen. Tänkte att det var väl märkvärdigt att de inte fattade att det är OK med varselljus...

Till slut blev jag stoppad av en polis som anmodade mig att slå av varselljuset. Av någon outgrundlig anledning slog jag inte igång mitt vanliga idiotiska besserwisserbeteende, för jag kände trots allt på mig att det inte var så smart som gäst i ett land att käfta med en polis om landets lagar och regler. Till slut röck jag den där säkringen och fick väl köra lite i fred faktiskt.

Jag tycker det är motiverat att leka polis här för att bilar utan halvljus syns så mkt sämre än andra bilar med ljus påslagna.

Alla ni som ville ha omröstningarna tillbaka, kom igen nu å tyck till! Debattera, argumentera och stå för dina åsikter!
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

8
ClasseClas skrev:Jajamän, jag leker polis!
vanliga idiotiska besserwisserbeteende, lagar och regler. Till slut röck jag den där i fred faktiskt.

Jag tycker det är motiverat att leka polis med ljus påslagna.

Alla ni som ville ha omröstningarna tillbaka, kom igen nu å tyck till! Debattera, argumentera och stå för dina åsikter!
(Om ovan text kommer med i mitt inlägg vill jag påpeka att den är nedkortad)
Jomen visst!Har röstat (fegt) men borde lagt ut texten lite.
Drar mig till minnes en episod på E18 vid Rissne(SEB:s huvudkontor):E18
gör på platsen en något ologisk 90gr böj i två filer.Blev både prejad och åthutad av en "gubbe" i en "herrejösses" BMW då jag höll min högra svängande fil runt böjen! Han fick sig en resa bortåt Enköping innan jag lät honom löpa!(Tror att han ville till Barkarby eller nåt).
Bättre så?

9
ClasseClas skrev:Jag sket väl i det för jag hade kollat i förväg att det var tillåtet att köra med halvljus i Frankrike.

Ha ha - La France!

Minns på den tiden aallllaa franska bilar hade gula strålkastare - det var väl egentligen inte "interdit" för utländsk besökare att köra med vit belysning, men varenda en fransos längs Route National skulle blinka på mig med sina brun-gula ledljus att man körde vitt - även mitt inatten.
En kvick svarsblinkning med 4 x 100watt - kristallvitt, fick dem på andra tankar...

S

10
svar: sällan...o här kommer mina tankar kring detta..
Då min bror tillhör den ngt kriminella världen så har jag alltid fått stå i skuggan av honom.. med det menar jag att jag inte gjort några "kriminella" saker men trots detta så är man stämplad ganska snabbt när man visar sitt körkort ändå :x Flertalet ggr "letar" man upp brister som jag är fullkomligt övertygad om att andra slipper hackas på om men som jag ändå tycks felat... sååå. som ni märker har ja inte de högsta tankarna om just våra poliser i staden... Försöker ligga lågt helt enkelt :)

- blinkar du åt bilister som olagligen har dimljusen på?
Nix.. tillhör en av dem som har mina på för annars kan jag ju inte se mina ut tjatade blå spolarmunstycken :shock:

- svänger du ut på vägrenen efter en omkörning för att visa den omkörde att vägrenen faktist bär, och det var där han borde kört själv?
nix retar inte upp mig för sådant.. Har ngn svårat sig men jag lyckats köra om ändå så tackar jag noooga m blinkers :?


- ringer du dina "kollegor" om du upptäcker en bil som framförs som om föraren vore onykter?
nae inte det heller då jag antar att de inte har såååå mkt tid med mina antaganden om hur onykter ngn är... fast e det ngn som e riiiiktigt farlig så hade jag nog fasen ringt... om jag blivit upprörd nog....


- upprörs du över bilar i trafiken med ogiltigt skattekvitto?
rör mig inte i ryggen


- känner du dig personligt berörd av dekalen "Skjut en snut"
icke

- tar du dig tid att skriva lappar till förare av bilar som parkerar klantigt?
Endast om det är ngn jag känner så man kan pika dem för det :twisted:

11
Jisses, Chiquita - släktingar på andra sidan strecket; det är sådant som vi andra försöker mörka allt vad det går! 8)

Nu har jag visserligen ingen bror, men hade jag haft det
så hade han säkert tyckt att jag var värsta outlawen! :mrgreen:

För er andra som känner er lite utanför när ni läser detta så rekommenderar jag er till att börja släktforska - man behöver inte komma speciellt många grenar bort förrän man hittar släktingar det pratats vääldigt tyst om under ens uppväxt...


S

12
Jisses, Chiquita - släktingar på andra sidan strecket; det är sådant som vi andra försöker mörka allt vad det går!

Nu har jag visserligen ingen bror, men
HEHEHEHEHE... :twisted: :twisted: :twisted:


Du sa det själv... 8)
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

14
instämmer helt Swedefe... svarta fåret finns i vaaarje släkt på ett eller annats vis :roll:

sen va de därra med o mörka... de e ju svårt o mörka ngn som e becksvart som synden :twisted: mohaha


ha de bäst
chiquita