Annons

Ny I40 ägare inne

1
Hej, här kommer det en till I40 ägare.
Egentligen är det sambon som köpt den, men hon överlåter all forumaktivitet till mig istället.
Så jag figurerar som tolk så att säga (jag är möjligen lite mer bilintresserat än henne oxo).
Det blev en titanium silver, crdi, 136hk, A6.
Beställd en vecka efter releasen (17 sept?).
Hämtade den 27 okt, så man har haft tur med det iaf.
Annons

2
Hej och mycket välkommen till Forumet, Vette079! :D :D
Stort grattis till ett bra bilval! (Sambons val?) :D :D

Glöm nu inte att även kika igenom "Funderingar och Svammel", samt "Projekt- och Bilarkivet"...!
Dessa ämnen är ju "dolda" för oregistrerade, och där finns det mycket kul...!
(Förresten - ett litet tips till: Som komplement finns numera klubben även på Facebook, för skojs skull...!
http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=2395 )
:D Hälsningar
181 Skäreläjan

Hade en SF CM V6 A4 C7 Satin Beige -06
Numera Jeep Cherokee -15
Husbil Pilote V630J (Plåtis)

"Ditt hem är där din katt är...!"

5
Jo då, nu hinner jag skriva något.
Tackar för välkomnandet.
Vi (hon) körde i30 cw 2.0 sport från 08 tidigare, och innan den var det en Elantra kombi 1.8 från 99.
Hon har nog fastnat för Hyundai verkar det som.

Ny i40 ägare

6
Hej, jag är en ny i40 ägare som haft den i 2 månader nu och kört 320 mil.
Det är en business 1,7 cdri/136 titanium silver, är helnöjd men helljuset är dåligt, stoppade i 100 w lampor från biltema men det hjälpte föga så det blir extraljusramp till hösten.
Bränsleförbrukningen var hög i början 0,75 men allt är segt i början + vinterdäck, men nu med sommarsulor och inkörning är den nere på 0,59 stadskörnig så det är OK, ska bli kul att se vad den tar på landsvägarna i sommar. :wink:

Har tidigare ägt en Peugeot 307 kombi.
Josse

Re: Ny i40 ägare

7
josse skrev:Hej, jag är en ny i40 ägare som haft den i 2 månader nu och kört 320 mil.
Det är en business 1,7 cdri/136 titanium silver, är helnöjd men helljuset är dåligt, stoppade i 100 w lampor från biltema men det hjälpte föga så det blir extraljusramp till hösten.
Bränsleförbrukningen var hög i början 0,75 men allt är segt i början + vinterdäck, men nu med sommarsulor och inkörning är den nere på 0,59 stadskörnig så det är OK, ska bli kul att se vad den tar på landsvägarna i sommar. :wink:

Har tidigare ägt en Peugeot 307 kombi.
Hejåvälkommen josse! :D :D
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

8
Välkomna vette79 och josse! Kul att ni är med här!
Tyvärr har forumet stannat av lite - hoppas det är en andhämtning - men Facebook tar ju över allt mer (på gott och ont).
Vad som är bra här att man kan chatta om sin egen eller egna frågor om saker vad gäller sina egna funderingar om just sin bil. Detta kanske inte kan belysas lika tydligt på FB.
Jag hedrar alltid de som sköter detta forum och håller det inom de ramar som vi genom länken "förändringar" m.m. håller koll på trådar o.s.v.
FB kan aldrig leva upp till denna kunskapsbank som detta forum innehåller, utan att skapa en FB för varje modell!
Många frågor kan ju vara modellöverskridande och därför intressanta för alla som har en Hyundai!
Som sagt sprid denna sida till alla som är på gång att, eller kan tänka sig köpa en Hyundai!

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009