Annons

Påkörd :(

1
Var ute och körde efter en smal skogsväg idag. Mitt i allt så möter vi en bil. Jag stannar för att fundera på hur detta möte ska gå tillväga på bästa sätt, tänkte att man måste nog gå ut och skotta bort lite snö från kanterna alt. backa där det är bredare.

Kvinnan i den andra bilen funderar dock inte vidare värst länge utan hon bara kör och skrapar sin backspegel eftet hela min vänstra sida. Jag blir helt förstör och kliver ut ur bilen var på min sambo säger att dom smiter.

När jag väl är där ute och beskåder skadorna så stannar kvinnan och kliver ur bilen och kommer fram till mig. Jag står då och skrapar bort en del av hennes bils färg som kommit på min bil. Jag bedömmer skadan som väldigt lindrig och säger att det kan lösas med en polering och att jag därför kommer ta deras uppgifter och lämna in bilen och dom får betala poleringen. Kvinnan är lite skärrad så hon ber sin man komma ut ur bilen. Ut kommer en grå hårig årig karl som förmodligen varit och fiskat och druckit en del. Jag säger exakt samma sak till han. Men han säger bara glöm de och har attityden "ungejävel" och sen kliver de in i bilen och åker iväg.

Jag blir helt stum och sätter mig i bilen. Men väl inne i bilen så börjar adrenalinet rinna till. Jag ska fan köra ikapp den här bilen. Sambon ringer polisen och jag kör på för att se vart bilen är på väg. efter ca 2-3 mil så kommer polisen ikapp oss och blinkar först med heljuset och sen med blåljusen. Tog ca 300-400m innan kvinnan stannade. Ut kliver 3 män och en kvinna. Männen var måttligt glad på mig och hade en jävla attityd och började gnida sig mot min bil när dom ville se skadan. Bad dom att inte stå nära min bil. Gubben tyckte så klart att det inte var någon skada. Polisen tyckte det var en solklar skada. Polisen var hela tiden på min sida vilket var väldigt skönt.

Föraren kommer förmodligen åka dit för smitning och få betala 6000kr i självrisk för min försökring. Grattis. Hade varit enkelt att göra upp på plats och betala min polering. Ca 1000kr
Annons

2
Vilket jäkla sätt. Underbart agerande från polisen, skönt att de var på plats så snabbt också. Grattis
Hatar smitare, har själv drabbats av dessa marodörer 2ggr. Varav en gång bilen blev inlöst av försäkringsbolaget, en ordentlig P-skada mao.

3
Ja jag var lite orolig att det skulle komma någon sur polis från luleå, men istället kommer det två unga killar från boden som var supertrevliga och hjälpasamma. Han tyckte dessutom att jag hade en jäkla fin bil :)

Ett stort + till polisen i det här fallet. Men med lite otur hade man kunnat få någon surgubbe till polis som bett en att polera bort skiten själv. Då hade jag inte varit lika nöjd.

4
Idiot till förare. Var hon onykter också? Bra att du fick med polisen. Det hade knappast hänt i Stockholm.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision

6
Sådär över 3 månader senare är bilen polerad och klar. Gjorde dessutom en lackkonservering och tog bort bluedrive märkena. Grymt nöjd. Synd bara att det är en sandlåda i bilen.

7
Sådär över 3 månader senare är bilen polerad och klar. Gjorde dessutom en lackkonservering och tog bort bluedrive märkena. Grymt nöjd. Synd bara att det är en sandlåda i bilen.