Annons

hjäääälp??! Hur får jag in stereon?!

1
hej hopp alla glada! Jag är återigen en lycklig ägare till en Hyundaibil (Elantra -96) för den som undrar. Medföljde i köpet gjorde en kasettbandare, vilket jag inte över huvudtaget har handskats med sedan jag var en liten fis på fem bast och åkte i pappas bil. Så den åkte ut med blixtens hastighet, och jag hämtade min nya cdspelare med usb från min förra bil. När jag tar ut den nya ut den "gamla bilen" så är den fastsatt med isoadapter och var väldigt lätt att ta ur. I min hyundai så var det en vit klämma och i den satt alla sladdar, klämman är borttagen och sladdarna är även bortpetade från klämmorna.

Jag försöker nu montera nya isoadaptrar på sladdarna, och har monterat dit den som jag antar är för strömförsörjningen av själva stereon. Det var relativt enkelt med färgkodningen och så är det även i fortsättningen. MEN!

Det är nu åtta sladdar på den kvarvarande ison, den med högtalarsladdar. men det är nio sladdar som kommer ur bilen. Hur fasen ska jag göra det?
Kan lägga upp bilder om det är till hjälp, väntar eg. bara på att mobilen ska ladda så den kan få följa med ut i bilen igen och spela musik.

Nån som kan hjälpa mig? Annars får jag ägna bilsemestern åt att sjunga själv, och det vill ingen stå ut med.