Annons

Hyundai vs Kia

1
Var in till en Kia-handlare igår och fick se deras motsvarighet till I40, Kia Optima.
Optiman finns endast som sedan och skall enligt säljaren dela motor och växellåda med hyundaien, men trots detta har dom inte fått bilen miljöklassad!!?
Man kunde inte provköra eftersom den enda dom hade stod inne i hallen på ett par schyssta 18" sommardäck.
Jag personligen gillar I40:s utseende bättre men invändigt var det nog jämt skägg...
Santa Fe Crdi C7 A5 -06
Annons

Re: Hyundai vs Kia

2
Persa skrev:Var in till en Kia-handlare igår och fick se deras motsvarighet till I40, Kia Optima.
Optiman finns endast som sedan och skall enligt säljaren dela motor och växellåda med hyundaien, men trots detta har dom inte fått bilen miljöklassad!!?
Man kunde inte provköra eftersom den enda dom hade stod inne i hallen på ett par schyssta 18" sommardäck.
Jag personligen gillar I40:s utseende bättre men invändigt var det nog jämt skägg...
satsa på hyundai, kia är dåliga, det säger bilverkstäder, en sa till mig att de har fått många nyare kia med alla konstiga fel som händer sällan med en bil. + att de har mycket dyrare reservdelar. kia är inget att lita på!
SANTA FE 2.4 2004 dark navy blue