Annons
Annons

2
Självklart kör jag aldrig för fort :roll: . Skämt åsido har jag aldrig försökt att toppa hastigheten. Som du säger är den inte kvick efter 140 på mätaren, men jag tror inte att den stämmer. Har för mig att topphastigheten bara är angett till ca 170km/h. Jag kanske får ge mig ut med GPS:en och kolla någon dag. Har en avstängd landningsbana inte allt för långt bort...
Santa Fe -03 Vision (Finbil)
Grand Jeep Cherokee -95 höjd m. 31" (Skogsbil)

3
Hookan skrev:Självklart kör jag aldrig för fort :roll: . Skämt åsido har jag aldrig försökt att toppa hastigheten. Som du säger är den inte kvick efter 140 på mätaren, men jag tror inte att den stämmer. Har för mig att topphastigheten bara är angett till ca 170km/h. Jag kanske får ge mig ut med GPS:en och kolla någon dag. Har en avstängd landningsbana inte allt för långt bort...
fan va nice med landningsbana :) det e bara å testa och se. jag litar inte på SUV när det gäller höga hastigheter och spec santan :twisted: de e lite svårare att hantera om det händer nåt
SANTA FE 2.4 2004 dark navy blue

4
saabgubben87 skrev: fan va nice med landningsbana :) det e bara å testa och se. jag litar inte på SUV när det gäller höga hastigheter och spec santan :twisted: de e lite svårare att hantera om det händer nåt
Håller med... just därför vet jag inte hur fort den går. De tänkte inte på racing när de ritade de här bilarna. Ska se när jag kan testa i säkerhet.
Santa Fe -03 Vision (Finbil)
Grand Jeep Cherokee -95 höjd m. 31" (Skogsbil)

5
Hookan skrev:
saabgubben87 skrev: fan va nice med landningsbana :) det e bara å testa och se. jag litar inte på SUV när det gäller höga hastigheter och spec santan :twisted: de e lite svårare att hantera om det händer nåt
Håller med... just därför vet jag inte hur fort den går. De tänkte inte på racing när de ritade de här bilarna. Ska se när jag kan testa i säkerhet.
nej precis, men de går lätt upp till 110 km, å det e vad stora vägarna tillåter. men när det gäller Santan som suv så tycker jag att den e jävligt bra. bra utrymme, bra drag-bil, 4WD och skön att köra.

tanken med mitt inlägg var att jag har läst en hel del om att de e klena och att Max hastigheten ligger på 170 km och det står även på transport styrelsens hemsida, men så var inte fallet för mig då min passerade 170 km men som sagt de blir svåra att hantera och då är det lättare för olyckor och faror i trafiken. men jag ville ändå se om någon har fått upp sin till högre än 170 km. notera att det inte är någon utmaning eller så att folk ska ta och försöka nå max hastigheten. har man fått rätt tillfälle och gasat på lite extra och nåt den hastigheten som motorn klarar av (som max) så får man dela med sig. men själv ska jag inte försöka att med det numera då jag vet hur det kan sluta, det e ingen saab direkt så 140km är max för mig och det gör jag sällan då den drar dubbelt så mycket då :)
SANTA FE 2.4 2004 dark navy blue