Annons

Motorbyte på Hyundai coupe LS

1
Hej! har en Hyundai coupe LS 96:a. Håller på med motorbyte på den. Har köpt en motor på skroten en 98 som gått 5000 mil. och den såg lika ut men skroten hade betecknat motorkoden som G4EKV och min heter G4EK. Ringde Hyundai och frågade vad skillnaden var och de sa att det inte fanns en sådan kod. Jag antog att skroten skrivit fel. Nu är motorn så gott som i, men det verkar som att mittenbalken är flyttad och startmotorns placering. För det finns inget att sätta bakre motor fästet i! Hålen att fästa i är placerat mycket mer till höger om mittbalken! Är det någon som vet om det går att använda ett annat fäste???? Finns ett sånt? Kan det hålla om man svetsar till ett nytt? Eller måste jag ur med skiten igen? Jag har aldrig bytt motor förr och har ingen fordonsutb . Har bara använt mig av rep handboken på hma service.com. Mvh Fia D :oops:
Min kan själv om ni lär mig
Annons

2
Det är inte så att du har fått en motorn från en automatare och din är manuell eller vice versa.

Jag hade försökt leta upp mittbalken och startmotorn från samma skrotade bil som motorn kom ifrån och jämföra med hur dina saker ser ut

3
Nej det tror ja inte borde inte sitta en kopplingskrans på nya motorn då va? min är manuell och de borde väl den med vara då? Men har för mig att jag hört att karossen gjordes om i maj på 96orna
Min kan själv om ni lär mig