Annons

Barnstol

1
Nästa vecka får jag en sånt Pelle P variant ( jag som alltid hade MB,BMW, Audi och jag som trodde att bara tyska bilar är bäst) till min födelsedag + en present till som jag ska ha barnstol till.en viktig fråga för mig! Är det något som har barnstol i bilen, och vågar man ha där framme?
Sedan en fråga till hur är det med gummimattor? Läste att de är överprissade till ix35? Stämmer det? Sedan syns det någonstans vad man här för växel? När är det i Drive läge! Tack
Gabry
Annons

2
Hej,
jag har endast använt barnstol i baksätet, det finns standard för ISOFIX, men jag fick monterat öglor bakom passagerarstolen för att sätta en "vanlig" barnstol.
Jag fick gummimattor med, de funkar men "lådor" är bättre om det är blött men vet inte om det finns till IX35.
När du kör på drive står det D i displayn.
Hoppas att du blir nöjd med bilen, min har gått perfekt, inte något problem alls.
Kör nu:
IX35 2,0 A6 Bensin
Exclusive Infra Red

3
Hejsan Gabry !
När jag köpte min ix så förhandlade jag till mej rejäla gummimattor med kant ,som håller kvar vatten och smuts . Även en till bagaget .
Jag lade dom helt enkelt ovanpå dom textilmattorna som ligger där orginal . Inbillar mej att det har en ljuddämpande effekt .
När det gäller vilken växel du kör på i D läget så visas ett D i centrum på hastighetsmätaren . För du växelspaken till det manuella läget så visas den aktuella växel du kör på där istället för D .
Beträffande bilbarnsstol så har jag ingen erfarenhet av det . Mina barn är så stora att dom har egna bilar.
För övrigt så hoppas jag att du ska bli nöjd med ditt bilval . Jag blev det . :D

Mvh / Karlskronalasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

Barnstol

4
Hej! Och tack för alla svar. Men är det inget som har barnstol i framsätet?
En fråga till, hur är det det med halvljuset? Ska köra mycket i mörkret, när det blir vinter. Läste bara om helljuset som är kass.
Gabry

5
Hej halvljuset ÄR kasst bytte själv på min pellep enorm skillnad samt att gummimattorna(orginal) inte är dyra gav 396 kr för dom till kupe´n för pirat tror jag att dom tog lite över 600kr

6
Hej igen !
Jag upplevde nog att det var heljuset som var mest värdelöst . jag kompleterade med en frontbåge och tre extraljus. Har läst att andra föredrar att xenon konvertera. Det är väl en smaksak hur man väljer . Halvjuset är väl bättre men visst lite vassare hade ju inte skadat .
Lutar åt att när det blir dags för glödlampsbyte byta till osram nightbreaker .
Kör själv ibland Karlskrona - Stockholm ,så jag vet hur mörkt det kan vara i dina trakter . för att inte tala om allt vilt . Så jag rekomenderar nog att du lägger en slant på lyset . Det behövs .

Mvh / Lasse
Hyundai IX 35 2,0 Exclusive A6 4WD - 12
Casmire brown metalic . SÅLD.

Nya Hyundai IX 35 2,0 CRDI-R 184 Premium A6 4WD - 15
Bluberry blue metallic .

8
Hej jag satte på xenon ljus 35 w kostar 995kr tog. 20 minuter att koppla in det aldrig gjort det förut och skulle vilja påstå att det lyser bättre än att du använder både hel och halvljus samtidigt.Vissa återförsäljare konventerar ljusen på bilar själv innan dom säljer bilar.

9
Hej jag satte på xenon ljus 35 w kostar 995kr tog. 20 minuter att koppla in det aldrig gjort det förut och skulle vilja påstå att det lyser bättre än att du använder både hel och halvljus samtidigt.Vissa återförsäljare konventerar ljusen på bilar själv innan dom säljer bilar.

10
Kan verkligen rekomendera att xenonkonvertera. Har xenon på både hel-och halvljus. Monteringen tar max 30min.
Xenonkonverteringen fungerar klockrent och det lyser som f-n, kommer aldrig mera att använda stearinljus (halogen). Många tycker att Osram Nightbreaker är så fantastiska, men nej...........


// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600

Re: Barnstol

14
Gabry skrev:Köpte ni det på xenonkungen? Vet faktiskt inte mycket om det. Läste att det kan störa bilradio, och andra skrämmande historier.
stämmer att X-kungens lampor stör ut radion även mobilen..
har själv monterat ljus därifrån på i40n,
Så det blir en ramsa fula ord varje gång jag slår på ex-ljusen. :(
Svart Hyundai ix35 crdi A6 exclusive.
Svart Hyundai i40 crdi A6 sport.

15
35W xenon på halvljus från Xenonkungen
55W xenon på helljus från Xenonhuset, har aldrig haft något problem med störning varesig på radio eller mobiltele

// Lennart
IX35 2.0 CRDi-R A6 Exclusive. Syndigt svart
VW Amarok -12
Yamaha 1600