Annons

Ny i gänget.

1
Hej alla i 40 ägare!
Hämtade min första Huyndai för två dagar sen och är mycket nöjd hittills. Det är en svart 2.0 bensinare. Första resan drog den bara 0,63 l/mil. Mycket bättre än väntat. Fick en ljusramp monterad under nummerplåten. Tog första mörkerturen ikväll och allt tyder på att ljust räcker till. Allt verkar fungera bra. Inget att klaga på ännu. :D
Norrmasen
Var lätt på gasfoten.
Annons

4
Hej Norrmasen

Har också köpt en 2.0 bensinare, första landsväg låg på 0.80 i/mil, fast kör mest i stan då ligger den på 1,03 l/mil, är mest besviken på landsvägen ?
detta är med vinterhjul o dubb, hämtade den i Onsdags.
Hur drar din nu förtiden.
Kul sammanträffande hade en skoda Octavia 1.8 TSI DSG innan. :D

MVH
Timo

Re: Ny i gänget.

5
Norrmasen skrev:Hej alla i 40 ägare!
Hämtade min första Huyndai för två dagar sen och är mycket nöjd hittills. Det är en svart 2.0 bensinare. Första resan drog den bara 0,63 l/mil. Mycket bättre än väntat. Fick en ljusramp monterad under nummerplåten. Tog första mörkerturen ikväll och allt tyder på att ljust räcker till. Allt verkar fungera bra. Inget att klaga på ännu. :D
Norrmasen
Undrar om din förbrukning visar rätt?

Re: Ny i gänget.

6
tjosan skrev:
Norrmasen skrev:Hej alla i 40 ägare!
Hämtade min första Huyndai för två dagar sen och är mycket nöjd hittills. Det är en svart 2.0 bensinare. Första resan drog den bara 0,63 l/mil. Mycket bättre än väntat. Fick en ljusramp monterad under nummerplåten. Tog första mörkerturen ikväll och allt tyder på att ljust räcker till. Allt verkar fungera bra. Inget att klaga på ännu. :D
Norrmasen
Undrar om din förbrukning visar rätt?
Troligen inte mätt och räknat vid pumpen utan urläst ur färddatorn och de visar ju sällan rätt... Brukar vara glädjesiffror.

// Jeppe

7
Jag har beräknat förbrukningen med antecknad körsträcka alltså ej via färddatorn. De senaste veckorna har den dragit mellan 0,65 och 0,70. Det stämmer med vad datorn säger. Jag är mycket nöjd med förbrukningen hittills. OBS Jag är noga med att hålla hastighetsbegränsningen. Det är viktigt för att hålla nere förbrukningen. Kör lugnt! Hälsn. Norrmasen.
Var lätt på gasfoten.

8
Hej

Det stämmer nog bra för den är spec från fabrik på 0.59 l/mil och då med automat.

Kul att den går att få så snålt.

Min ligger inte så bra till ? ska mäta själv vid nästa tankning !
nu kör jag mycket inom stad o ligger enligt datorn i bilen på 0.97 l/mil
jag har ju automat då.

Med vänlig hälsning
Timo

9
Norrmasen skrev:Jag har beräknat förbrukningen med antecknad körsträcka alltså ej via färddatorn. De senaste veckorna har den dragit mellan 0,65 och 0,70. Det stämmer med vad datorn säger. Jag är mycket nöjd med förbrukningen hittills. OBS Jag är noga med att hålla hastighetsbegränsningen. Det är viktigt för att hålla nere förbrukningen. Kör lugnt! Hälsn. Norrmasen.
Det är ju bra att beräknad stämmer med vad färddatorn säger. :)

Min stämmer det inte på iaf, har glädjemätare...

// Jeppe

10
MrDTS skrev:Hej

Det stämmer nog bra för den är spec från fabrik på 0.59 l/mil och då med automat.

Kul att den går att få så snålt.

Min ligger inte så bra till ? ska mäta själv vid nästa tankning !
nu kör jag mycket inom stad o ligger enligt datorn i bilen på 0.97 l/mil
jag har ju automat då.

Med vänlig hälsning
Timo
Spec från fabrik brukar ju tyvärr inte vara något bra riktmärke, vi som åker diesel har ju en spec på 0.45l/mil vilket jag inte klarar av att komma ner till.
Som lägst har jag fått min att gå på 0.53l/mil över en tank och då var det ecodriving hela vägen ut.
Åker från norra sidan av stan till södra varje dag mellan hem och jobb. 4.3 mil varierad väg, allt mellan 40km/h på skyltarna till 90km/h. Den tanken körde jag inte en kilometer extra på mätt fart mot GPS.

// Jeppe