Annons

Re: Knapp

16
tjosan skrev:
ClasseClas skrev:
saab4ever skrev:I40. Min knapp fungerar inte längre heller. Fungerade cirka 1 månad efter köp. Inte fruset, går bara inte att trycka in. Får bli vid service, orkar inte lämna in för bara den.
Ett tips: Det verkar ju vara ett garantiärende. Låt verkstan veta att du kommer att vänta tills de är klara vilket innebär att de får fixa det inom 60 minuter. Det borde inte vara ett jätteproblem att byta ett handtag på den tiden.
Vet inte vilken verkstad du använder men min har minst fjorton dagars väntetid.
Jag är visst dålig på att förklara. För småjobb lämnar jag hellre in bilen och väntar under tiden än att lämna in bilen en hel dag med transport till och från verkstan. Givetvis under förutsättning att delarna är på plats och jag har fått en tid vilket kanske tar fjorton dagar.
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Toyota Auris 1.8 HSD -13
Santa Fe (SM) -03 2.4 GLS Vision
Annons

Re: Knapp

17
ClasseClas skrev:
tjosan skrev:
ClasseClas skrev:Ett tips: Det verkar ju vara ett garantiärende. Låt verkstan veta att du kommer att vänta tills de är klara vilket innebär att de får fixa det inom 60 minuter. Det borde inte vara ett jätteproblem att byta ett handtag på den tiden.
Vet inte vilken verkstad du använder men min har minst fjorton dagars väntetid.
Jag är visst dålig på att förklara. För småjobb lämnar jag hellre in bilen och väntar under tiden än att lämna in bilen en hel dag med transport till och från verkstan. Givetvis under förutsättning att delarna är på plats och jag har fått en tid vilket kanske tar fjorton dagar.
Då förstår jag. Som sagt, förebyggande är att tejpa för vid tvätt.

18
tjosan skrev: Dock gör Xenonkungens I40 mod. stor skillnad. Nu är det ljus i Guds hus.
Jo, samma här.
Sambons vänsterknapp (bilens, hihaho) har också börjat fastna för ett tag sen, också vid minusgrader.
Ska höra med verkstaden vad dom har o säga/göra om detta.

Vad kostade ingreppet med xenonkungens grejer er?

Själv är jag inne på att montera antingen osram h7 65w eller philips h7 65w lampor, men den senare verkar vara lite svår att få tag på.

19
vette079 skrev:
tjosan skrev: Dock gör Xenonkungens I40 mod. stor skillnad. Nu är det ljus i Guds hus.
Jo, samma här.
Sambons vänsterknapp (bilens, hihaho) har också börjat fastna för ett tag sen, också vid minusgrader.
Ska höra med verkstaden vad dom har o säga/göra om detta.

Vad kostade ingreppet med xenonkungens grejer er?

Själv är jag inne på att montera antingen osram h7 65w eller philips h7 65w lampor, men den senare verkar vara lite svår att få tag på.
Kitet kostar som det står på kungens hemsida.

Angående knappen så är det en ren Mickey Mouse konstruktion. Tänk på att det nya handtaget måste lackas om inte verkstaden återanvänder det gamla skalet. Finns en risk med det om det är yttre skalet som är problemet.

Hjälpte dock en vän med att fixa knappen för några månader sedan genom att blåsa in spray låsolja med knappen intryckt. Switchen är tät så det är inga problem med det.

Själv bytte jag handtaget.

Bild


Två små töntiga gummiläppar skall styra plastskalet på knappen när den trycks ner. Minsta lilla tryck åt fel håll så viker sig den ena läppen och då är det kört. Samtidigt som smuts tränger in så blir det problem eller vatten under tvätt.