Att man bytte bromklossar fram redan vid 18,000 mil får man väl stå ut med, men att dom bytte torkarblad på eget bevåg retar mig!
Det var inget fel på dem - äkta originalgrejer; Made in Korea!
Med bara 33 månader och 18,000 mil på nacken var dom knappt inkörda!
Jag märkte inte ens någon skillnad förrän räkningen kom efter en vecka - då gick jag ut och kollade; nya grejer!
För sent att rota igenom sopcontainern efter "mina" blad den här gången... (Det har jag gjort tidigare, när jag låg i ställningskrig med SAAB-"verkstaden" - där var man tvungen att stå vid disken och gå igenom punkt för punkt vad man (inte) gjort på servicen...
Dessutom ser baksidan av min Santa Fe ser ut som en liberiansk oljetanker efter en serie plågsamma smörjningsförsök - vill ni se hur instruktionen till verkstaden ser ut?
Hur tror ni resultatet blev...? Kärvande baklucka
”Pistolgreppet” på bakluckehandtaget vill fastna i intryckt läge – måste pillas ut. Har sett samma sak på andra Santa Fe och på lånebilar där man försökt smörja ”utifrån” med kladd och söl som resultat – utan att det blivit bättre. Misstänker att vinterns vägsmuts letar sig in i mekanismen, och att smörjning ”utifrån” med lätta preparat som 5-56 bara löser problemet tillfälligt – men gör det värre på sikt…?
Vänligen fixa på ett b r a sätt!
Lägg där till att man använt samma smörja till bakrutetorkaren, som runnit ner och kladdat till hela bakdelen - GAAH!!!
Trist!
Verkstaden har fungerat klanderfritt tidigare, men nu börjar jag bli lite putt! Samtidigt så är det inte aktuellt att köra 5 mil rundresa bara för att gny på sådana här saker; bilen behöver ändå vårskuras, och en normal människa hade inte härsknat till över bytet av torkarblad...
Istället så kommer min reaktion vid något annat tillfälle -> jag kommer att gå i taket över någon annan (obetydlig)miss som verkstaden gör, och dom kommer att tycka att jag överreagerar; I see a bad moon rising...
Swedefe
...lättretlig men långsint