Annons

Byta rutor

1
Någon som vet hur pass krångligt det är att byta rutor inför besiktningen? Har lite tonade rutor även fram men väldigt ljust men de informerade mej idag då jag besiktade släpet att den inte skulle gå igenom pga det:(
Har en -10:a
Lena
Annons

Re: Byta rutor

3
Som jag skrev ovan så var jag in för att besikta släpet och kunde inte lämna santan utanför ;) Naturligtvis sa jag inget om rutorna men de var "vänliga" att informera om det då jag inte heller hade nervevade rutor.
Santan ska in i januari så jag börjar redan fundera hur jag ska göra om den inte går igenom med solfilmen på.
Är det någons som vet hur krångligt det är på Santan? Vet att på vissa andra bilar tar det inte mer än halvtimmen.
Lena

Re: Byta rutor

4
Jag tror att det är ganska omständigt, säkert 2-3 timmar per ruta, iaf på de bilar jag bytt :( Kan vara pilligt som bara den. Bättre att lossa toningen från framrutorna/sidorutorna fram och lägga på något som är lagligt =) ?

Re: Byta rutor

5
och vad är lagligt? De på besiktningen där jag var sa att om man la på en genomskinlig plast så skulle deras laser säga ifrån. Alltså man kan enligt dem inte lägga på något. Jag har endast den lägsta graden av toning på sidorutorna fram men ändå såg de den :(