Annons

Vad är din uppfattning om försöket med trängselavgift i Stockholm

Jag bor inom tullringen och gillar avgiften (Inga röster)
Jag bor inom tullringen och gillar inte avgiften (Inga röster)
Jag bor inom tullringen och bryr mig inte (Inga röster)
Jag bor i Storstockholm och gillar avgiften (Inga röster)
Jag bor i Storstockholm och gillar inte avgiften
Antal röster: 6 (46%)
Jag bor i Storstockholm och bryr mig inte
Antal röster: 1 (8%)
Jag bor på landsbygden och gillar avgiften
Antal röster: 1 (8%)
Jag bor på landsbygden och gillar inte avgiften
Antal röster: 4 (31%)
Jag bor på landsbygden och bryr mig inte
Antal röster: 1 (8%)
Antal röster: 13

Trängselavgifter - något som kommer att beröra hela landet?

1
"Försöket" med det man kallar "trängselavgifter" har pågått en månad, och det totala kaoset har - uteblivit...?!

Hur påverkas vi? Bryr vi oss ens?

Ös på med kommentarer - spy galla eller höj till skyarna, men gör det här och inte på fikapauserna i arbetet!



Vi planerar en ny månadsomröstning i samma ämne om ett halvår när försöket är avslutat - kul att se om vi med vår relativa litenhet ändå kan märka några förändringar i attityd.

Ös på!


Swedefe


Trängselavgifter är ett brännande ämne - det diskuteras även här:

http://www.hyundai.nu/phpbb/viewtopic.php?t=427

Registrering nödvändig för att kunna läsa.
SM-CRDI 2002 22.500 mil
bytt mot
SM-CRDI VGT 2005 15.500 mil
bytt mot
CM-CRDI R 2010 15.500 mil and counting
Annons

2
Tyvärr är det som vanligt för oss svenskar när de beslutas om någon ytterligare betungande avgift. Först så protesterar vi lite salongsmässigt för vi är ju uppfostrade så. Sen muttrar vi hur jäkla idiotiskt hela försöket är - på jobbet vid fikaborden och med grannen när vi kommer hem. Sen går de någon vecka/14 dar sen dör allt ut, vi verkar inte bry oss längre utan accepterar att staten snor oss på den senaste löneförhöjningen.
Ibland kan jag faktiskt titta upp mot himmelen och bli lite förbannad på morsan & farsan som uppfostrade mig till att bli en timid och skötsam medborgare. Civil olydnad var inget som existerade i min barndomsvärld.

I år är det ju valår och ingen kan skylla på mig iaf. om trängselskatten permanentas och finns kvar efter valet! :evil: :evil: :evil:


Jo så till sossarna i Gbg. som är så förbaskat fega att de inte vågar gå ut och öppet tala om vad de står i frågan. Näe de kan ju vara farligt och kosta massa röster så då smyger de istället och vill ha en omröstning vad folk tycker. Vilka som isf. skall vara med och rösta är ju lika urbota dumt. För de som får pröjsa dessa tullavgifter är ju, precis som i Éstockholmo, pendlare som bor utanför men jobbar i stan och de får naturligtvis inte rösta i frågan. Vad jag tycker om deras förslag är..ytterligare ett antal :evil: :evil: :evil: :evil:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red

3
Bland det värsta som hänt svensk demokrati, måste nog vara när det beslutades att blankröster skulle räknas som ogiltiga i riksdagsval.

I ett svep slog statsmakten undan fötterna på den del av befolkningen som aktivt protesterade mot systemet genom att rösta (alltså genom att aktivt ta sig till vallokalen, för att där lägga sin blankröst, istället för att stanna hemma och bara skita i alltihop) på det enda hållbara alternativet. Dvs. ingen av de bidragsunderstödda självbelåtna elitpartierna. I ett slag skulle alla hundratusentals blankröster räknas in under kategorin: ej godkända/felaktiga röster, som inte redovisas till antalet. Med ett enda klubbslag tog makthavarna bort medborgarens rätt och möjlighet att uttrycka sitt förakt för det nuvarande systemet på ett mätbart sätt, och istället ytterligare en gång idiotförklara den vanliga människan, som inte ens kan kryssa i en färdigtryckt valsedel.

En del förslagna säger att det är vi själva som röstat fram de personer som sitter i bestämmande positioner i den politiska eliten, men mig veterligen är det "partiet" som nominerar noga kontrollerade kandidater till valsedlarna.

Valår i år?

Är det år som japanerna och norrmännen möts i norra ishavet? :oops:
Bild

//Santacalus hade en V6 excl.-02
Husvagnsanvändare året runt
åker numera Passat 2,0tdi och ibland BTM Sprint eu-moppe

4
:shock: :shock: Aftonbladet 22 feb. 2006
Billström: ”Väljarna ser nog fördelarna i systemet med egna ögon”

Socialdemokraterna i Stockholm beslutade på tisdagen att gå till val på att det internt kontroversiella försöket med trängselskatt blir permanent.
:evil: :evil:
- Politikern är en luring, ja en riktig luring, guld å gröna skogar skall de bli när de fått makt, när valet sen är över har dom GLÖMT vad dom har sagt, di bara luras lura lura luras................ :evil: :evil:
S-F 2008 crdi exklusive automat, fabr monterad taklucka superior red