Annons

Funderar på beg. i20

1
Hej allihop! Jag är i bilköpartagen och har fått ögonen på en i20 från 2009 med bensinmotorn på 1.4l (i grön metallic, jag tycker det är en väldigt fräsig färg). Skulle vilja fråga dels generellt om era erfarenheter av den modellen (om den generellt är ett vettigt köp), och dels fråga vad ni (som ju har erfarenhet av i20) tycker är det viktigaste att kolla på när man inspekterar bilen (bortsett från det uppenbara som ägare etc; typ om det tenderar vara rost på vissa ställen, vissa delar som ofta är i sämre skick etc).

Tack på förhand!
Annons

Re: Funderar på beg. i20

2
Varför skriver du att du är från Tjeckien???

Nåväl, Hyundai I20 är inte någon toppbil, ska du köpa så se till att du får den billigt.

Stag i framvagnen måste bytas efter ca 5000mil
Ac la av efter 3,5år/8000mil
Det stora sorgebarnet är handbroms och bakbromsarna. Konstruktionsfel som du får betala själv.
Sen gör det inte saken bättre att återförsäljaren agerar dumsnålt. Köp ALDRIG en bil av Holmgrens.

Re: Funderar på beg. i20

3
Tack för svaret!
Varför skriver du att du är från Tjeckien???
Jag är f.n. bosatt i Tjeckien... :-)
Stag i framvagnen måste bytas efter ca 5000mil
Ac la av efter 3,5år/8000mil
Det stora sorgebarnet är handbroms och bakbromsarna. Konstruktionsfel som du får betala själv.
Sen gör det inte saken bättre att återförsäljaren agerar dumsnålt. Köp ALDRIG en bil av Holmgrens.
Är bromsproblemen kopplade till någon särskild årsmodell, eller är det något som alla i20 drabbas av?