Annons

Svårstartad ix20 efter 2-4 timmar

1
Hej allihop, detta är mitt första inlägg på forumet.

Jag har en ix20 2011 som fungerat okej men varit en del problem med.
Haft problem med farthållaren som inte höll jämn hastighet men rättades till av någon anledning när jag fick bytt mitt batteri.
Ett annat problem som också rättades till när jag fick bytt batteri var responsen vid gaspådrag också blev jämn.
Tidigare så fick man nästan trycka gasen i botten för att accelerera.

Men nu har jag fått problem med att bilen är väldigt svårartad när bilen stått över 3-4 timmar.
Får vrida om nyckeln och försöka starta ett flertal gånger innan den till slut går igång.
När den väl varit igång så startar den galant även om den stått 1-2 timmar men sen är det samma visa.
Jag trodde först att det var glödstiften som blivit dåliga.

Jag har varit inne hos min Hyundai återförsäljare / verkstad som testat glödstiften men påstår att det inte var några fel på glödstiften.
Killen på verkstaden påstod istället att det var något med att trycket var för lågt när bränslet skulle pumpas fram (glömde nämna att det är en disel motor jag har). När jag var och hämtade bilen så startade den okej (bilen hade precis blivit framkörd på parkeringen så motor hade då varit igång) men när jag kom ut på morgonen och skulle köra till jobbet var det samma visa igen.

Är det någon som haft liknande problem eller har något förslag vad det kan tänkas vara.
Min Hyundai återförsäljare ville först inte åtgärda problemet via nybils garantin för jag missat och kört 247 mil över min 6000 mila service.
Mitt misstag men är det någon som kan ha något förslag eller tanke på vad det kan vara. Ska åka in igen med bilen på fredag, det hade känts tryggt om man haft något man kunde argumentera med verkstads killarna. Arbetet dom gjorde sist var helt resultat löst, som tur var slapp jag betala detta arbete. Den ända kostnaden var en ordentlig utskällning för överskridit service milen med 247 mil.

vänlig hälsning