Annons

Helljus

1
Hallå.
Ny på forumet och ny Hyundai ägare.
Sitter med samma problem som dom flesta i40 ägarna, helljus.
Kan jag ha dessa lysen ?
http://www.xenonkungen.com/se/halogenla ... 0k-h7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänkte på det med canbus som jag läst, jag kan inget om lysen mer än att det ska lysa.
Eller är det detta som löser problemet.
http://www.xenonkungen.com/se/xenon/xen ... onkit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack för hjälpen.
// Johan
Annons

Re: Helljus

2
Hej, jag tror inte att de första du länkar till passar så bra till i40. I beskrivningen står det: Obs! Bilens lamphållare måste vara av typ bygel så att den keramiska modulen (som måste användas) kan fästas baktill på lampan. Detta gäller ju inte för i40 som har en annan konstruktion på lamphållaren.

Xenonvarianten är nog att föredra.

Re: Helljus

5
Tack för era svar,
Xenon kittet är hemma, bara att installera.
Ringde även Hyundai och pratatde om garantin, tänkte så det inte blir några svårigheter om det händer nått.
Det är bara att montera sa dom, bara man har ett kitt så man inte börjar och klippa av en massa kablar, sa dom.
Jag skriver sen när kittet är monterat.

Re: Sv: Helljus

6
kojje skrev:Tack för era svar,
Xenon kittet är hemma, bara att installera.
Ringde även Hyundai och pratatde om garantin, tänkte så det inte blir några svårigheter om det händer nått.
Det är bara att montera sa dom, bara man har ett kitt så man inte börjar och klippa av en massa kablar, sa dom.
Jag skriver sen när kittet är monterat.
Gör gärna det. Vilket kit blev det? Har led ramp på min men vill ha mer ljus. Kör i dom djupa mörka småländska skogarna ofta ;-)

Oneplus One

Re: Helljus

7
Hallå!

Nybliven i40-ägare (premium 2012) och har precis köpt ett xenonkit till helljusen från Xenonkungen. Ville bumpa tråden för att höra om någon har bra tips om var man kan montera ballasten på respektive sida? Finns inte så många befintliga skruvhål att välja på - ska man köpa kraftiga dubbelhäftande fästkuddar istället kanske?

Mvh Daniel

Re: Helljus

8
DannePe skrev:Hallå!

Nybliven i40-ägare (premium 2012) och har precis köpt ett xenonkit till helljusen från Xenonkungen. Ville bumpa tråden för att höra om någon har bra tips om var man kan montera ballasten på respektive sida? Finns inte så många befintliga skruvhål att välja på - ska man köpa kraftiga dubbelhäftande fästkuddar istället kanske?

Mvh Daniel
Har lagt upp bilder på var det finns plats. Sök i xenon-trådar i I40. Fästkuddar är inget bra om man behöver
chassikontakt med tanke på kylning av ballasten.