Annons
Annons

Re: Motorvärmare till IX35

3
Fick min Webaso-värmare, med stora fjärrkontrollen + tidsinställning monterad vid leveransen
Fick då punga ut med närmare 22.000:- för kalaset. Min bil var inte förberedd för en dieselvärmare så det var monteringen som tog en väldig tid påstod man.
Själva värmaren gick på drygt 11.000:- resten var moteringen. :?

Väldigt nöjd med funtionen, men frågan är om det var värt det. Skönt med en varm bil i alla fall. När man startar motorn så visar vatten-temp 50grader efter ½ minut, så det skonar nog motorn en del.

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

Re: Motorvärmare till IX35

4
Här är mina grejor (de har tydligen höjt priserna):

http://www.webastocenter.se/shop/produc ... re/evo-455" onclick="window.open(this.href);return false;
+
http://www.webastocenter.se/shop/produc ... re/evo-455" onclick="window.open(this.href);return false;

Tryckt igång värmaren innomhus (manuellt) med fjärren och bilen som stod 500m bort (synlig från jobb) var varm och go' när jag kom dit efter jobb 30 min senare.

@nders
ix35 CRDi-R, 184, A6, Exclusive, blev Cool Brown. Beställd 7/7-10 - lev. 23/6-11!!
Extreme 158 husbil(Fiat Ducato chassi) 2009

Re: Motorvärmare till IX35

6
Monterade min Webasto samtidigt som jag beställde bilen, kostnad 25 000 kr. Det inkluderade tidur + fjärrkontroll. Numera går det att se kostnaden genom att "bygga sin bil" på Hyundai's hemsida.

En sak att tänka på. Från 2012 års modell så finns något som kallas för "CAN BUS" anslutning. Man måste vid eftermontering av Webasto göra vissa inställningar manuellt vid parkering om man tänkt använda motorvärmaren. Det är från årsmodell 2012 att ställa värmen på MAX för att öppna upp systemet för varmvattnet, samt rikta luftströmmen uppåt (defrosterläge). Fläkthastigheten kan man inte påverka den är inställd på ett fast läge. Min fläkthastighet var till en början inte bättre än att vifta med en servett framför rutan, och det hjälpte inte med att justera hastigheten med fläktreglaget enligt beskrivningen. Efter en koll av mekanikern på Hyundaivekstaden med Webasto så gick det att justera hastigheten genom att installera en programvara på en dator och koppla till Webastosystemet och justera upp hastigheten.
IX35 2.0 CRDi-R M6 Sport -12
Yamaha Stratoliner XV1900