Annons

Trim?

1
Finns det trim till 1.6 t-gdi? Har sett att det finns utomlands, någon med kunskap som vet om det kommer att komma till svenska återförsäljare? Detta är ju samma motor som i bla Veloster och Kia Pro Ceed gt och då ligger dom på 200hk.

Mycket skön bil för övrigt, lite billiga materialval invändigt och infotainment skärmen kändes lite billig. Sen saknas adaptiv farthållare. Varför Hyundai, varför? All annan tänkbar säkerhetsutrustning finns ju med annars.
Annons

Re: Trim?

2
Hej!

Jag vet inte riktigt hur det är med Hyundai men de flesta (om inte samtliga?) biltillverkare gillar inte att man installerar sådana trimboxar, nybilsgarantin kommer troligtvis att försvinna vad gäller motorn/drivlinan. Jag tror heller inte att det skulle hjälpa att demontera boxen vid ev. motorras då historiken finns sparad i bilens dator (i alla fall hos de bilmärken jag hört om).

Har dock sett att en del återförsäljare av trimboxar erbjuder sin egna garanti, men ersättningssumman verkar inte uppgå till något som kommer att täcka ett motorbyte vad gäller en helt ny bil.

Jag hade inte installerat en trimbox i en nyare bil, enbart i en äldre årsmodell under förutsättningarna att endast köra på de mildare standardvärdena (ej maximal effekt).

Med detta sagt så tror jag ändå att det fungerar utan problem att montera en trimbox utan några följder såsom motorras (om man nu inte försöker maxa effekten), dock anser jag att det är aningen riskabelt om det nu skulle hända något hos en sprillans ny bil (man kommer få stå för ev. motorbyte själv).

Mvh