Annons

Problem med bil o husvagn

1
Hej. Vi har råkat ut för följande problem med vår Hyundai Santa Fe (2012) med vår påkopplade husvagn (2007). Efter att kört ca 20 mil, så tappade vi farten, bilen ville inte varav ut eller accelerera. Körde in på en rastplats ringde en bärgare och blev körda till en Hyundai-verkstad. De gick igenom alla datasystem som finns i bilen men inga fel fanns att hitta. De gjorde även rent EGR-ventilen. Vi körde vidare men efter ca 15 mil började samma problem igen, nytt vekrstadsbesök ej heller här hittade de något fel i datasystemen. De kollade bränslet och filtret inga problem.

Iväg igen efter ca 20 mil hamnade vi i en lång kö och körde sakta i ca 30 min gasade iväg men problemen kom tillbaka igen. In på en rastplats och lät bilen vila i ca 25-30 min. Vi stängde av AC innan vi for iväg och återigen inga problem. Detta är första långkörningen med denna bilen och vår nybesiktigade husvagn. Vår egen teori är att husvagnen på något mystiskt sätt påverkar körningen.
Har kört med husvagn i ca 25 år och aldrig upplevt något liknande.
Vår fråga till alla er, finns det någon som upplevt liknande problem och hur kom ni tillrätta med det?
Annons

Re: Problem med bil o husvagn

2
Claes-G skrev:Hej. Vi har råkat ut för följande problem med vår Hyundai Santa Fe (2012) med vår påkopplade husvagn (2007). Efter att kört ca 20 mil, så tappade vi farten, bilen ville inte varav ut eller accelerera. Körde in på en rastplats ringde en bärgare och blev körda till en Hyundai-verkstad. De gick igenom alla datasystem som finns i bilen men inga fel fanns att hitta. De gjorde även rent EGR-ventilen. Vi körde vidare men efter ca 15 mil började samma problem igen, nytt vekrstadsbesök ej heller här hittade de något fel i datasystemen. De kollade bränslet och filtret inga problem.

Iväg igen efter ca 20 mil hamnade vi i en lång kö och körde sakta i ca 30 min gasade iväg men problemen kom tillbaka igen. In på en rastplats och lät bilen vila i ca 25-30 min. Vi stängde av AC innan vi for iväg och återigen inga problem. Detta är första långkörningen med denna bilen och vår nybesiktigade husvagn. Vår egen teori är att husvagnen på något mystiskt sätt påverkar körningen.
Har kört med husvagn i ca 25 år och aldrig upplevt något liknande.
Vår fråga till alla er, finns det någon som upplevt liknande problem och hur kom ni tillrätta med det?
Inget fel på partikelfiltret eller har regenereringen avstannat?